Edició de «Maria Callas»
Advertencia: No has iniciat sessió. La teua direcció IP serà visible públicament si realises qualsevol edició. Si inicies sessió o crees un conte, les teues edicions s'atribuiran al teu nom d'usuari, junt en atres beneficis.
Pot desfer-se la modificació. Per favor, revisa la comparació més avall per a assegurar-te que es lo que vols fer; llavors deixa els canvis per a la finalisació de la desfeta de l'edició.
Revisió actual | El teu text | ||
Llínea 1: | Llínea 1: | ||
[[Archiu:Maria Callas 1958.jpg|thumb|240px|Maria Callas en l'any [[1958]]]] | [[Archiu:Maria Callas 1958.jpg|thumb|240px|Maria Callas en l'any [[1958]]]] | ||
− | '''Maria Anna Cecilia Sofia Kalogeropoúlos''' ([[Nova York]], [[Estats Units]], [[2 de decembre]] de [[1923]] - | + | '''Maria Anna Cecilia Sofia Kalogeropoúlos''' ([[Nova York]], [[Estats Units]], [[2 de decembre]] de [[1923]]-[[París]], [[França]], [[16 de setembre]] de [[1977]]), més coneguda com '''Maria Callas''', fon una [[soprano]] [[Grècia|grega]] considerada la cantant d'[[òpera]] més eminent del [[sigle XX]]. Capaç de reviure el ''[[bel canto]]'' en la seua curta pero important carrera, fon nomenada «La Divina» (com abans la célebre [[Claudia Muzio]]) pel seu extraordinari talent. |
Encara hui genera controvèrsia la seua peculiar veu, de registre ampli i que, unida al seu domini de la tècnica, li va permetre cantar rols des de soprano llaugera (Lucia, Semiramide, Gilda) als dramàtics (Brunilda, Lady Macbeth) i inclús de mezzo (Carmen, Dalila), i alternar en èxit entre personages de coloratura àgil i dramàtics pesats. També és recordada per rescatar, inclús de l'oblit, diversos personages de l'òpera en la seua essència dramàtica i expressiva. | Encara hui genera controvèrsia la seua peculiar veu, de registre ampli i que, unida al seu domini de la tècnica, li va permetre cantar rols des de soprano llaugera (Lucia, Semiramide, Gilda) als dramàtics (Brunilda, Lady Macbeth) i inclús de mezzo (Carmen, Dalila), i alternar en èxit entre personages de coloratura àgil i dramàtics pesats. També és recordada per rescatar, inclús de l'oblit, diversos personages de l'òpera en la seua essència dramàtica i expressiva. |