Edició de «Francesc Ribalta»
Anar a la navegació
Anar a la busca
Advertencia: No has iniciat sessió. La teua direcció IP serà visible públicament si realises qualsevol edició. Si inicies sessió o crees un conte, les teues edicions s'atribuiran al teu nom d'usuari, junt en atres beneficis.
Pot desfer-se la modificació. Per favor, revisa la comparació més avall per a assegurar-te que es lo que vols fer; llavors deixa els canvis per a la finalisació de la desfeta de l'edició.
Revisió actual | El teu text | ||
Llínea 15: | Llínea 15: | ||
A partir de l'any [[1620]], en l'etapa final i més madura de la seua producció, Ribalta va evolucionar cap a un naturalisme més estricte. L'absència de notícies per als anys immediatament anteriors va portar a situar en ells el pretés viage a [[Itàlia]], en el que hauria conegut l'obra de [[Caravaggio]]. Una còpia en chicotet tamany de la célebre Crucifixió de Sant Pedro de Caravaggio, firmada F. Ribalta, en la colecció Príncip Pío de Saboya en Mombello (Itàlia), reforçaria eixa hipòtesis. | A partir de l'any [[1620]], en l'etapa final i més madura de la seua producció, Ribalta va evolucionar cap a un naturalisme més estricte. L'absència de notícies per als anys immediatament anteriors va portar a situar en ells el pretés viage a [[Itàlia]], en el que hauria conegut l'obra de [[Caravaggio]]. Una còpia en chicotet tamany de la célebre Crucifixió de Sant Pedro de Caravaggio, firmada F. Ribalta, en la colecció Príncip Pío de Saboya en Mombello (Itàlia), reforçaria eixa hipòtesis. | ||
− | En qualsevol cas Ribalta apareix novament documentat en Valéncia en l'any [[1620]], pintant un Últim Sopar, per al refectorio dels Capuchins de la Sanc de Crist. De data pròxima han de ser les visions de Sant | + | En qualsevol cas Ribalta apareix novament documentat en Valéncia en l'any [[1620]], pintant un Últim Sopar, per al refectorio dels Capuchins de la Sanc de Crist. De data pròxima han de ser les visions de Sant Francisco pintades en el seu nou estil, que segons les fonts antigues es trobaven en l'iglésia del mateix convent: la Visió de l'àngel músic, que adquirida per [[Carlos IV]] en [[1801]] va passar al [[Museu del Prado]], i Sant Francisco abraçant al crucificat, originalment emplaçada en un altar propenc a la porta, transferida al Museu de Belles arts de Valéncia. |
A fins de l'any [[1625]] Ribalta va contractar el dorat i pintures del nou retaule major del [[monasteri cartujo de Porta-Coeli]]. | A fins de l'any [[1625]] Ribalta va contractar el dorat i pintures del nou retaule major del [[monasteri cartujo de Porta-Coeli]]. |