Canvis

No hi ha canvi en el tamany ,  11:03 21 feb 2018
m
Text reemplaça - 'davall' a 'devall'
Llínea 19: Llínea 19:  
El palau va iniciar la seua construcció en l'any [[1421]], ampliant-se en el [[sigle XVI]] en una gran torre per l'arquitecte Muntanyés.  En [[1831]] es va instalar l'audiència territorial, que en [[1922]] va passar a ser la Diputació província Des de [[1947]] a [[1951]] es va iniciar una restauració.
 
El palau va iniciar la seua construcció en l'any [[1421]], ampliant-se en el [[sigle XVI]] en una gran torre per l'arquitecte Muntanyés.  En [[1831]] es va instalar l'audiència territorial, que en [[1922]] va passar a ser la Diputació província Des de [[1947]] a [[1951]] es va iniciar una restauració.
   −
L'arquitectura d'este edifici representa una complexa mescla d'estils artístics que van des del [[gòtic]] al [[herrerià]], passant pel [[renaixentiste]] de diverses époques. El primitiu casal és gòtic mediterràneu en el pati descobert i en la seua escala volada, en porta ogival en l'entresol, igual que en la frontera, en finestrals allindats en l'entresol i trilobats en l'altura principal, igual que en les finestres situades davall del ràfol. Les portes falconeres i els cantons són renaixentistes i els finestrals del segon pis '''classicistes'''. La balustrada que corona les torres és de caràcter escurialense.
+
L'arquitectura d'este edifici representa una complexa mescla d'estils artístics que van des del [[gòtic]] al [[herrerià]], passant pel [[renaixentiste]] de diverses époques. El primitiu casal és gòtic mediterràneu en el pati descobert i en la seua escala volada, en porta ogival en l'entresol, igual que en la frontera, en finestrals allindats en l'entresol i trilobats en l'altura principal, igual que en les finestres situades devall del ràfol. Les portes falconeres i els cantons són renaixentistes i els finestrals del segon pis '''classicistes'''. La balustrada que corona les torres és de caràcter escurialense.
   −
En l'interior del palau s'accedix per la porta principal, on hi ha un pati descobert d'estil gòtic en una escala de l'any [[1525]] per la que s'accedix al pis principal de [[1482]]. Hi ha una atra escala que dona accés a l'entresol de la torrasa que posseïx un ric teginat policromat, en molt d'or, pel quin es nomena a esta estada la '''sala dorada''', dissenyada per '''Ginés Linares''' en [[1534]] i finalisada per diferents pintors, '''[[Joan de Joanes]] ''' entre ells. De la sala dorada es passa a una atra més chicoteta obra de '''[[Marià Benlliure]] '''. En el pis principal entrem davall un arc gòtic coronat per un bell fris renaixentiste. A la dreta s'ha instalat l'oratori, en un retaule de [[1606]], de '''Fondestald''', en el que es representen els patrons dels tres braços del Regne. És molt cridaner el frontal de brocat i un crucifix de '''[[Ribalta]] '''. En el solemne saló de les Corts es representen en els llenços de les parets els seus estaments. El fresc és de '''Juan Zariñena'''. Els taulellets del magnífic sòcol procedixen de fàbriques valencianes que van imitar la taulelleria de '''[[Triana]] ''' i de '''[[Talavera]] '''. Més important són el sostre i la galeria. Fon llaurada en fusta per Ginés Linares, en l'any [[1540]], i '''Gaspar Gregori''', des de [[1563]] a [[1566]].
+
En l'interior del palau s'accedix per la porta principal, on hi ha un pati descobert d'estil gòtic en una escala de l'any [[1525]] per la que s'accedix al pis principal de [[1482]]. Hi ha una atra escala que dona accés a l'entresol de la torrasa que posseïx un ric teginat policromat, en molt d'or, pel quin es nomena a esta estada la '''sala dorada''', dissenyada per '''Ginés Linares''' en [[1534]] i finalisada per diferents pintors, '''[[Joan de Joanes]] ''' entre ells. De la sala dorada es passa a una atra més chicoteta obra de '''[[Marià Benlliure]] '''. En el pis principal entrem devall un arc gòtic coronat per un bell fris renaixentiste. A la dreta s'ha instalat l'oratori, en un retaule de [[1606]], de '''Fondestald''', en el que es representen els patrons dels tres braços del Regne. És molt cridaner el frontal de brocat i un crucifix de '''[[Ribalta]] '''. En el solemne saló de les Corts es representen en els llenços de les parets els seus estaments. El fresc és de '''Juan Zariñena'''. Els taulellets del magnífic sòcol procedixen de fàbriques valencianes que van imitar la taulelleria de '''[[Triana]] ''' i de '''[[Talavera]] '''. Més important són el sostre i la galeria. Fon llaurada en fusta per Ginés Linares, en l'any [[1540]], i '''Gaspar Gregori''', des de [[1563]] a [[1566]].
    
En el corredor o saló de reis hi ha una interessant galeria de retrats dels reis de [[Valéncia]], des de [[Jaume I el Conquistador]] a [[Alfons XIII]]. Este saló s'alça sobre la crugia de bigues del vestíbul i s'aguaita al carrer Cavallers a través dels seus quatre finestrals partits per fines columnes. La construcció de l'estada, iniciada en [[1511]], es deu a Joan Monçano. El teginat original va desaparéixer en el [[sigle XIX]] i fon substituït per l'actual. Este saló és utilisat en l'actualitat per a recepcions. En els atres salons del palau, la [[Diputació de Valéncia]] conserva un extraordinari patrimoni d'art en qué figuren obres capitals dels més destacats artistes valencians. La torrasa nova es va construir en els anys 50, obra de '''Luis Albert Ballesters''', que ha conseguit una inteligent compenetració de la novetat en l'antic. Junt en la fatada que presenta el primitiu torrasa a l'est, s'estén un chicotet jardí que ocupa el solar que va deixar l'antiga [[Casa de la Ciutat]].
 
En el corredor o saló de reis hi ha una interessant galeria de retrats dels reis de [[Valéncia]], des de [[Jaume I el Conquistador]] a [[Alfons XIII]]. Este saló s'alça sobre la crugia de bigues del vestíbul i s'aguaita al carrer Cavallers a través dels seus quatre finestrals partits per fines columnes. La construcció de l'estada, iniciada en [[1511]], es deu a Joan Monçano. El teginat original va desaparéixer en el [[sigle XIX]] i fon substituït per l'actual. Este saló és utilisat en l'actualitat per a recepcions. En els atres salons del palau, la [[Diputació de Valéncia]] conserva un extraordinari patrimoni d'art en qué figuren obres capitals dels més destacats artistes valencians. La torrasa nova es va construir en els anys 50, obra de '''Luis Albert Ballesters''', que ha conseguit una inteligent compenetració de la novetat en l'antic. Junt en la fatada que presenta el primitiu torrasa a l'est, s'estén un chicotet jardí que ocupa el solar que va deixar l'antiga [[Casa de la Ciutat]].
Llínea 53: Llínea 53:  
En l'any [[1568]] es realisarien els importants sòcols i el paviment en ceràmica de [[Manises]], elaborada per Joan Elies segons dissenys de «Joannes el pintor», segurament Joan de Joanes. En [[1572]] es contractaria el mestre Hernando de Santiago, nouvingut a la ciutat i coneixedor dels nous models que s'estaven introduint en les manufactures sevillanes. Després de [[1575]] seria Juan de Villalba, procedent de Talavera, el qual continuara la realisació de decoració ceràmica per a l'edifici.  
 
En l'any [[1568]] es realisarien els importants sòcols i el paviment en ceràmica de [[Manises]], elaborada per Joan Elies segons dissenys de «Joannes el pintor», segurament Joan de Joanes. En [[1572]] es contractaria el mestre Hernando de Santiago, nouvingut a la ciutat i coneixedor dels nous models que s'estaven introduint en les manufactures sevillanes. Després de [[1575]] seria Juan de Villalba, procedent de Talavera, el qual continuara la realisació de decoració ceràmica per a l'edifici.  
   −
En l'any [[1574]] es decidix encarregar a «stall» la finalisació de les obres de la torrasa, ya que s'està allargant massa, nomenant el mestre fuster Gaspar Gregori «architector», encarregat de dirigir i gestionar les obres que s'estan realisant en l'edifici. Gregori serà autor de les traces i dels motles,  en l'assessorament tècnic del pedrapiquer Miquel Porcar, qui eixecutaria materialment l'obra en la seua quadrella. La arrematada de la torre, de caràcter netament renaixentiste, està inspirat en les làmines del tractat de Serlio i presenta un nou cos de finestres quadrades, cornisa, àtic i balustrada clàssica arrematada en boles i pinàculs. Es va afegir també un balcó de ferro perimetral sobre la cornisa que queda davall l'àtic, realisat per Joan Armaholea i Josep Monseu, aixina com un atre molt més elaborat, eixecutat per Baptista Cerdà, per a la «Sala Nova» en el cantó del carrer Cavallers.  
+
En l'any [[1574]] es decidix encarregar a «stall» la finalisació de les obres de la torrasa, ya que s'està allargant massa, nomenant el mestre fuster Gaspar Gregori «architector», encarregat de dirigir i gestionar les obres que s'estan realisant en l'edifici. Gregori serà autor de les traces i dels motles,  en l'assessorament tècnic del pedrapiquer Miquel Porcar, qui eixecutaria materialment l'obra en la seua quadrella. La arrematada de la torre, de caràcter netament renaixentiste, està inspirat en les làmines del tractat de Serlio i presenta un nou cos de finestres quadrades, cornisa, àtic i balustrada clàssica arrematada en boles i pinàculs. Es va afegir també un balcó de ferro perimetral sobre la cornisa que queda devall l'àtic, realisat per Joan Armaholea i Josep Monseu, aixina com un atre molt més elaborat, eixecutat per Baptista Cerdà, per a la «Sala Nova» en el cantó del carrer Cavallers.  
    
Alguns anys despuix els escultors Joan Marià i Baptista April van realisar la portada que comunicava la «capella» i «Sala Nova» ([[1590]]), seguint les traces proporcionades en l'any 1584 per Pere de Gorssari, encara que van introduir algunes modificacions basades en el tractat de Vignola en la cara que dona a la «Sala Nova». El mateix any es decidirà decorar en pintures les parets d'esta sala, arribant un any més tart a l'acort de representar els retrats dels diputats, llabor que eixerciria el pintor Joan de Sarinyena. L'any següent van decidir incorporar els retrats dels components dels tres estaments, eclesiàstic, real i militar, obres que s'encarregarien als pintors Vicent Requena, Joan de Sarinyena i Francesc Poço, respectivament. Estes pintures patirien a lo llarc dels sigles múltiples retocs a causa dels problemes d'humitat i deterioraments diversos. Uns anys més tart es va encarregar un quadro de la Mare de Deu, que va concloure el pintor Bernadí Çamora en [[1638]], emmarcat per Josep Pedrós. La porta de la Sala seria realisada per Gregori en [[1593]].  
 
Alguns anys despuix els escultors Joan Marià i Baptista April van realisar la portada que comunicava la «capella» i «Sala Nova» ([[1590]]), seguint les traces proporcionades en l'any 1584 per Pere de Gorssari, encara que van introduir algunes modificacions basades en el tractat de Vignola en la cara que dona a la «Sala Nova». El mateix any es decidirà decorar en pintures les parets d'esta sala, arribant un any més tart a l'acort de representar els retrats dels diputats, llabor que eixerciria el pintor Joan de Sarinyena. L'any següent van decidir incorporar els retrats dels components dels tres estaments, eclesiàstic, real i militar, obres que s'encarregarien als pintors Vicent Requena, Joan de Sarinyena i Francesc Poço, respectivament. Estes pintures patirien a lo llarc dels sigles múltiples retocs a causa dels problemes d'humitat i deterioraments diversos. Uns anys més tart es va encarregar un quadro de la Mare de Deu, que va concloure el pintor Bernadí Çamora en [[1638]], emmarcat per Josep Pedrós. La porta de la Sala seria realisada per Gregori en [[1593]].  
110 425

edicions