Diferència entre les revisions de "Boix (abruixell)"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
m
(Text reemplaça - '* [https://diccionari.llenguavalenciana.com/entries/search?t=' a '{{DGLV| }}')
Llínea 10: Llínea 10:
  
 
* [https://es.wikipedia.org/wiki/Buxus_colchica Boix en Wikipedia]
 
* [https://es.wikipedia.org/wiki/Buxus_colchica Boix en Wikipedia]
* [https://diccionari.llenguavalenciana.com/entries/search?t=Boix Boix - [[Diccionari General de la Llengua Valenciana]] - [[Real Acadèmia de Cultura Valenciana]] (RACV)]
+
{{DGLV| }}Boix Boix - [[Diccionari General de la Llengua Valenciana]] - [[Real Acadèmia de Cultura Valenciana]] (RACV)]
  
 
[[Categoria:Botànica]]
 
[[Categoria:Botànica]]
 
[[Categoria:Abruixells]]
 
[[Categoria:Abruixells]]
 
[[Categoria:Espècies]]
 
[[Categoria:Espècies]]

Revisió de 17:28 23 set 2022

El boix (Del llatí bŭxu, mat. sign.), en castellà boj, és un abruixell de la família de les buxàcees d'uns quatre metros d'altària en flors persistents, elíptiques i opostes, blanquinoses i chicotetes, la seua fusta és apreciada per a diversos usos.

És un abruixell o chicotet arbre perenne, estretament emparentat en Buxus sempervirens, i en ocasions considerat com un sinònim d'ella.​ Visualment és molt similar a Buxus sempervirens.

El boix és natural d'Azerbaiyan, Geòrgia, Rússia, Iran i Turquia. Està catalogat com a casi amenaçat​ per pèrdua d'hàbitat.

Enllaços externs