Diferència entre les revisions de "Concatedral"
| Llínea 1: | Llínea 1: | ||
| − | [[File: | + | [[File:Castelló Cocathedral 2022 - west façade daytime.jpg|thumb|250px|Concatedral de [[Castelló]]]] |
Una '''concatedral''' és una [[iglésia]] en dignitat de [[catedral]], unida a la de la sèu històrica de la mateixa [[diòcesis]]. | Una '''concatedral''' és una [[iglésia]] en dignitat de [[catedral]], unida a la de la sèu històrica de la mateixa [[diòcesis]]. | ||
Última revisió del 18:59 25 dec 2025
Una concatedral és una iglésia en dignitat de catedral, unida a la de la sèu històrica de la mateixa diòcesis.
La diferència principal és que una catedral és l'iglésia principal i sèu del bisbe en una diòcesis, mentres que una concatedral és una segona iglésia que compartix el ranc de catedral en una atra en la mateixa diòcesis, usualment per raons històriques, trasllat de població o per a donar servicis catedralicis a una atra ciutat important, sense ser la sèu primària. Abdós tenen dignitat i privilegis catedralicis, pero la catedral és la "càtedra" principal, mentres que la concatedral compartix eixa funció en una atra. En definitiva, una concatedral és una segona sèu episcopal en una diòcesis en dos centres importants.
Orige[editar | editar còdic]
El ranc de concatedral es va crear per a aquells edificis que mai varen ser catedrals i que són sèu de bisbat des del concordat en la Santa Sèu de 1953 que va reestructurar les diòcesis espanyoles per a evitar, en lo possible, que les diòcesis comprenguen territoris pertanyents a diverses províncies civils.
Vore també[editar | editar còdic]
Referències[editar | editar còdic]
Enllaços externs[editar | editar còdic]
Wikimedia Commons alberga contingut multimèdia sobre Concatedral.