Canvis

1302 bytes afegits ,  Ahir a les 11:10
sense resum d'edició
Llínea 2: Llínea 2:     
== Acontenyiments ==
 
== Acontenyiments ==
*
+
* [[1319]]: El Rei ordena a son conseller Vidalmde Vilanova, que entregue immediatament al Mestre de Montesa, fra Guillem de Heril, els llogarets i castells que pertanygueren a l'extinguida [[Orde del Temple|orde militar del Temple]], i als de la orde de l'Hospital, a excepció feta de la casa que estos tenien en [[Valéncia]] i les possessions de [[Torrent]].
 
+
* [[1492]]: L'Arquebisbe [[Rodrigo de Borja]] és nomenat [[Papa]] en el nom de [[Aleixandre VI]]. Per tal motiu renuncia a l'arquebisbat nomenant successor seu en la Diòcesis Valentina a son fill, el Cardenal César Borja, el qual contava setze anys d'edat.
 +
* [[1588]]: El jesuita valencià Juan Salonio, protegit de l'Adelantado Torres de Vera, arriba al [[Paraguai]] a on fundarà varies missions a lo llarc del [[riu Paranà]].
 +
* [[1755]]: El Tenient Arboreda, entregà a l'[[Ajuntament de Valéncia]] la primera Màquina Hidràulica per a apagar focs, la qual havia construït per encàrrec del Corregidor Pérez Rebollar un any abans.
    
== Naiximents ==
 
== Naiximents ==
Llínea 20: Llínea 22:     
=== Santoral catòlic ===
 
=== Santoral catòlic ===
*Sta. Clar, vg.
+
* Sta. Clara, vg.
*Sta. Filomena
+
* Sta. Filomena
    
== Vore també ==
 
== Vore també ==
 
{{mesos}}
 
{{mesos}}
 +
 +
== Bibliografia ==
 +
* [[Antoni Ruiz Negre|Ruiz Negre, Antoni]]. ''Efemèrides i curiositats valencianes''. ([[Edicions Mosseguello]], [[2014]]). ISBN: 978-84-940548-6-0
 +
* Ruiz Negre, Antoni. ''3000 efemèrides i curiositats valencianes''. (Edicions Mosseguello, [[2022]]). ISBN: 978-84-125453-5-7
       
[[Categoria:Agost]]
 
[[Categoria:Agost]]
40 064

edicions