Diferència entre les revisions de "Els chics del cor"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
m (Text reemplaça - 'epoca' a 'época')
m
Llínea 1: Llínea 1:
Els coristes o Els chics del cor (titul original en frances: Les Choristes) és una pelicula francesa dirigida per Chistophe Barratier, i estrenada en 2004, del genero drama. Escrita conjuntament per Barratier i Philippe Lopes-Curval, està basada en la pelicula de 1945 "La Cague aux Rossignols", que fon adaptada per Noël-Noël i René Wheeler a partir d'una historia de Wheeler i Georges Chaperot.
+
Els coristes o '''Els chics del cor''' (titul original en frances: Les Choristes) és una pelicula [[França|francesa]] dirigida per Chistophe Barratier, i estrenada en [[2004]], del genero drama. Escrita conjuntament per Barratier i Philippe Lopes-Curval, està basada en la pelicula de [[1945]] "La Cague aux Rossignols", que fon adaptada per Noël-Noël i René Wheeler a partir d'una historia de Wheeler i Georges Chaperot.
  
  
===Tematica===
+
===Temàtica===
  
Els chics del cor és una pelicula de gran bellea i de dolços intencions, que oferix a l'espectador una lliço de vida humana: el valor de la caritat i la compassio front a la dura disciplina de la llei. Aci mateixa mostra com un acte aparentment insignificant pot transformar la vida de tants, passant de tractar als chiquets, de delinqüents sense remei algu a persones.
+
Els chics del cor és una pelicula de gran bellea i de dolços intencions, que oferix a l'espectador una lliçó de vida humana: el valor de la caritat i la compassió front a la dura disciplina de la llei. Açí mateixa mostra com un acte aparentment insignificant pot transformar la vida de tants, passant de tractar als chiquets, de delinqüents sense remei algú a persones.
  
El lema principal del film es que «la musique peut changer les gens» (la música pot canviar a les persones). Encara aixina pareix casi impossible que un mestre acabat d'aplegar puga canviar poc a poc la forma de vida de les seues estudiants, inspirant i donant l'esperança que els faltava. Al principi, com ya sabem, alguns dels chics adopten conductes de rebuge, i son castigats severament, se veu clarament que no saben qual es el verdader valor del perdo i de vore's perdonats. Per aixo, quan el nou supervisor, Clément Mathieu, se volca en el proposit de crear un cor com simbol d'unio entre tots ells, els chics comencen a sentir-se encorajats, confiats, i sobre tot reconeguts.
+
El lema principal del film és que «la musique peut changer les gens» (la música pot canviar a les persones). Encara aixina pareix casi impossible que un mestre acabat d'aplegar puga canviar poc a poc la forma de vida de les seues estudiants, inspirant i donant l'esperança que els faltava. Al principi, com ya sabem, alguns dels chics adopten conductes de rebuge, i són castigats severament, se veu clarament que no saben qual és el verdader valor del perdó i de vore's perdonats. Per aixó, quan el nou supervisor, Clément Mathieu, se volca en el proposit de crear un cor com simbol d'unió entre tots ells, els chics comencen a sentir-se encorajats, confiats, i sobre tot reconeguts.
 
D'ahi que atre dels temes més importants siga el valor de l'exit. ¿Quin es el preu que hi ha que pagar per ell? Al final de la pelicula, Rachin, el director de l'internat, li replica a Mathieu diguent: "Eres un music fracassat." Lo que l'incredul director no podra imaginar es que, este “music fracassat” sera qui en els seus esforços per acostar-se als chiquets, s'entregue a la faena.
 
  
 +
D'ahi que atre dels temes més importants siga el valor de l'exit. ¿Quin és el preu que hi ha que pagar per ell? Al final de la pelicula, Rachin, el director de l'internat, li replica a Mathieu diguent: "Eres un music fracassat." Lo que l'incredul director no podra imaginar és que, este “music fracassat” sera qui en els seus esforços per acostar-se als chiquets, s'entregue a la faena.
  
===Historia de la produccio===
 
  
La Majoria dels actors mencionats a continuació son coneguts per la seua participacio en este filme.
+
===Història de la producció===
+
 
Els chics del cor es el primer largometrage dirigit pel frances Christophe Barratier, i està rodada en el Château de Ravel (Castell de Ravell) en la capital francesa de Puy-de-Dôme.
+
La Majoria dels actors mencionats a continuació són coneguts per la seua participació en este filme.
+
 
"Aço es lo que mes m'agrada del cine, i lo que tenen en comu les meues pelicules preferides: ¿com pot contribuir un individu a millorar el mon? Se que el cine no pot canviar les coses, pero pot despertar les ganes d'intentar-ho. M'agrada eixir de vore una pelicula en ganes d'identificar-me en el personage principal". Barratier.
+
Els chics del cor és el primer largometrage dirigit pel frances Christophe Barratier, i està rodada en el Château de Ravel (Castell de Ravell) en la capital francesa de Puy-de-Dôme.
+
 
La pelicula fon un gran exit de taquilla, contà en un presupost de 5.500.000€ i acabà recaptant en tot el mon 71.087.325€
+
"Açó és lo que més m'agrada del cine, i lo que tenen en comu les meues pelicules preferides: ¿com pot contribuir un individu a millorar el mon? Se que el cine no pot canviar les coses, pero pot despertar les ganes d'intentar-ho. M'agrada eixir de vore una pelicula en ganes d'identificar-me en el personage principal". Barratier.
 +
 
 +
La pelicula fon un gran exit de taquilla, contà en un presupost de 5.500.000€ i acabà recaptant en tot lo [[Terra|mon]] 71.087.325€
  
  
Llínea 43: Llínea 43:
  
  
===Guio===
+
===Guió===
 +
 
 +
Fon escrit per Christophe Barratier en colaboració en Philippe Lopes-Curval. S'inspirà en l'infancia del director, en la seua interes per contar una història sobre música i en el seu recòrt de la pelicula de [[1945]] La cague aux Rossignols, dirigida per Jean Dréville.
 +
 
 +
El director estava buscant algun tema per a un largometrage referit a la seua infancia entre els quatre i els huit anys i relacionat en la música degut a els seus coneiximents. Fon la combinació d'estos dos temes la que feu que el director d'Els chics del Cor s'interessara per la pelicula i, en conseqüencia, comprara els drets d'autor. D'este modo volgue fer un homenage a esta. Segons paraules de Christophe Ristophe Barratier: “el tema de l'infancia és el més universal. Proyectar-se en el passat permet escapar de les contingencies de l'actualitat per a concentrar-se en lo més universal: el sentiment d'injusticia i d'abando en un chiquet que els pares estan absents o han desaparegut, i la rebelió o l'inhibició que genera. En independencia de l'orige social dels chiquets que he triat per a la pelicula, des de el moment en que se vestiren en la roba de l'época ya no foren res més que chiquets en els mateixos pores, els mateixos desijos i les mateixes penes”.
  
Fon escrit per Christophe Barratier en colaboracio en Philippe Lopes-Curval. S'inspira en l'infancia del director, en la seua interes per contar una historia sobre música i en el seu recòrt de la pelicula de 1945 La cague aux Rossignols, dirigida per Jean Dréville.
+
Encara aixina, esta primera i la que ell produi són molt diferents entre sí - Els chics del cor és part autobiografica i part ficció. Comenta Barratier: “Tingui una infancia ferida: els meus pares se divorciaren quan yo era menut. Ademés, abdos eren actors i apenes els veïa, aixina que me crià la meua yaya. Moltes voltes me trobava contan-me histories a mi mateix. En certa manera, ya escrivia pelicules. Conserve certa enyor, no del passat, sino de l'infància. Quan faig este tipo de pelicules, tinc la sensació de convertir-me en un chiquet.”
 
El director estava buscant algun tema per a un largometrage referit a la seua infancia entre els quatre i els huit anys i relacionat en la música degut a els seus coneiximents. Fon la combinacio d'estos dos temes la que feu que el director d'Els chics del Cor s'interessara per la pelicula i, en conseqüencia, comprara els drets d'autor. D'este modo volgue fer un homenage a esta. Segons paraules de Christophe Ristophe Barratier: “el tema de l'infancia es el mes universal. Proyectar-se en el passat permet escapar de les contingencies de l'actualitat per a concentrar-se en lo mes universal: el sentiment d'injusticia i d'abando en un chiquet que els pares estan absents o han desaparegut, i la rebelio o l'inhibicio que genera. En independencia de l'orige social dels chiquets que he triat per a la pelicula, des de el moment en que se vestiren en la roba de l'época ya no foren res mes que chiquets en els mateixos pores, els mateixos desijos i les mateixes penes”.
 
 
Encara aixina, esta primera i la que ell produi son molt diferents entre sí - Els chics del cor es part autobiografica i part ficcio. Comenta Barratier: “Tingui una infancia ferida: els meus pares se divorciaren quan yo era menut. Ademes, abdos eren actors i apenes els veïa, aixina que me crià la meua yaya. Moltes voltes me trobava contan-me histories a mi mateix. En certa manera, ya escrivia pelicules. Conserve certa enyor, no del passat, sino de l'infancia. Quan faig este tipo de pelicules, tinc la sensacio de convertir-me en un chiquet.”
 
  
 
[[Categoria:Mijos de comunicació]]
 
[[Categoria:Mijos de comunicació]]
 
[[Categoria:Cine]]
 
[[Categoria:Cine]]
 
[[Categoria:Películes]]
 
[[Categoria:Películes]]

Revisió de 16:10 27 jun 2013

Els coristes o Els chics del cor (titul original en frances: Les Choristes) és una pelicula francesa dirigida per Chistophe Barratier, i estrenada en 2004, del genero drama. Escrita conjuntament per Barratier i Philippe Lopes-Curval, està basada en la pelicula de 1945 "La Cague aux Rossignols", que fon adaptada per Noël-Noël i René Wheeler a partir d'una historia de Wheeler i Georges Chaperot.


Temàtica

Els chics del cor és una pelicula de gran bellea i de dolços intencions, que oferix a l'espectador una lliçó de vida humana: el valor de la caritat i la compassió front a la dura disciplina de la llei. Açí mateixa mostra com un acte aparentment insignificant pot transformar la vida de tants, passant de tractar als chiquets, de delinqüents sense remei algú a persones.

El lema principal del film és que «la musique peut changer les gens» (la música pot canviar a les persones). Encara aixina pareix casi impossible que un mestre acabat d'aplegar puga canviar poc a poc la forma de vida de les seues estudiants, inspirant i donant l'esperança que els faltava. Al principi, com ya sabem, alguns dels chics adopten conductes de rebuge, i són castigats severament, se veu clarament que no saben qual és el verdader valor del perdó i de vore's perdonats. Per aixó, quan el nou supervisor, Clément Mathieu, se volca en el proposit de crear un cor com simbol d'unió entre tots ells, els chics comencen a sentir-se encorajats, confiats, i sobre tot reconeguts.

D'ahi que atre dels temes més importants siga el valor de l'exit. ¿Quin és el preu que hi ha que pagar per ell? Al final de la pelicula, Rachin, el director de l'internat, li replica a Mathieu diguent: "Eres un music fracassat." Lo que l'incredul director no podra imaginar és que, este “music fracassat” sera qui en els seus esforços per acostar-se als chiquets, s'entregue a la faena.


Història de la producció

La Majoria dels actors mencionats a continuació són coneguts per la seua participació en este filme.

Els chics del cor és el primer largometrage dirigit pel frances Christophe Barratier, i està rodada en el Château de Ravel (Castell de Ravell) en la capital francesa de Puy-de-Dôme.

"Açó és lo que més m'agrada del cine, i lo que tenen en comu les meues pelicules preferides: ¿com pot contribuir un individu a millorar el mon? Se que el cine no pot canviar les coses, pero pot despertar les ganes d'intentar-ho. M'agrada eixir de vore una pelicula en ganes d'identificar-me en el personage principal". Barratier.

La pelicula fon un gran exit de taquilla, contà en un presupost de 5.500.000€ i acabà recaptant en tot lo mon 71.087.325€


Repart

  • Gérard Jugnot: Clément Mathieu.
  • Francois Berléand: Rachind.
  • Jean-Baptiste Maunier: Pierre Morhange (niño).
  • Jacques Perrin: Pierre Morhange (adulto).
  • Marie Bunel: Violette Morhange (madre de Pierre).
  • Kad Merad: Chabert.
  • Philippe Du Janerand: Langlois.
  • Jean-Paul Bonnaire: Maxence.
  • Maxence Perrin: Pépinot (niño).
  • Didier Flamand: Pépinot (adulto).
  • Grégory Gatignol: Mondain.
  • Cyril Bernicot: Le Querrec.
  • Thomas Blumenthal: Corbin.
  • Simon Fargeot: Boniface.
  • Théodule Carre Cassaigne: Leclerc.


Guió

Fon escrit per Christophe Barratier en colaboració en Philippe Lopes-Curval. S'inspirà en l'infancia del director, en la seua interes per contar una història sobre música i en el seu recòrt de la pelicula de 1945 La cague aux Rossignols, dirigida per Jean Dréville.

El director estava buscant algun tema per a un largometrage referit a la seua infancia entre els quatre i els huit anys i relacionat en la música degut a els seus coneiximents. Fon la combinació d'estos dos temes la que feu que el director d'Els chics del Cor s'interessara per la pelicula i, en conseqüencia, comprara els drets d'autor. D'este modo volgue fer un homenage a esta. Segons paraules de Christophe Ristophe Barratier: “el tema de l'infancia és el més universal. Proyectar-se en el passat permet escapar de les contingencies de l'actualitat per a concentrar-se en lo més universal: el sentiment d'injusticia i d'abando en un chiquet que els pares estan absents o han desaparegut, i la rebelió o l'inhibició que genera. En independencia de l'orige social dels chiquets que he triat per a la pelicula, des de el moment en que se vestiren en la roba de l'época ya no foren res més que chiquets en els mateixos pores, els mateixos desijos i les mateixes penes”.

Encara aixina, esta primera i la que ell produi són molt diferents entre sí - Els chics del cor és part autobiografica i part ficció. Comenta Barratier: “Tingui una infancia ferida: els meus pares se divorciaren quan yo era menut. Ademés, abdos eren actors i apenes els veïa, aixina que me crià la meua yaya. Moltes voltes me trobava contan-me histories a mi mateix. En certa manera, ya escrivia pelicules. Conserve certa enyor, no del passat, sino de l'infància. Quan faig este tipo de pelicules, tinc la sensació de convertir-me en un chiquet.”