2462 bytes afegits
, 5 octubre
'''Dani Miquel i Antich''' ([[L'Alcúdia]], [[1967]]), és un músic, dolçainer, compositor i cantautor [[Valencians|valencià]].
== Biografia ==
Dani Miquel és un dolçainer, compositor i cantautor valencià. Toca diversos instruments tradicionals, com la viola i la dolçaina, és professor de dolçaina pel conservatori José Iturbi de Valéncia.
Per ad alguns es tracta d'un músic ben poc etiquetable. Ha format part dels grups de [[folk]] valencians ''[[Sonadors de la Guaita]]'' i ''Aljub'', i actualment està fent carrera en solitari com a cantacançons. També ha format part de ''Rodamons Teatre'' i fruit de l'experiència per fires migevals creà un grup anomenat ''Trencaclosques'' dedicat a traure de l'oblit cançons i romançs i crear de noves. També ha compost música per als espectàculs: L'Alcúdia 1252 (CD), Artefactes (AlbenaTeatre) i l'Ombú i CRU (250 aniversari del [[Jardí Botànic de Valéncia]]).
És l'autor del llibre ''Tio Pep se'n va a Muro''.
== Obra ==
=== Discografia ===
* ''Confluència'' (2001). En Rodamons Teatre.
* ''L'Alcúdia 1252'' (2002). Composta per a l'espectàcul de la celebració dels 750 anys de la Carta Pobla de L'Alcúdia.
* ''Guaita i balla'' (2003). És un recull de cançons tradicionals del grup de folk valencià Sonadors de la Guaita.
* ''Un camí d'històries'' (2004) En Rodamons Teatre.
* ''Triquilisò'' (2007). CD de melodies compostes per a diferents espectàculs i utilisant tot tipo d'instruments.
* ''Cançons de l'oratge''. D'Edicions del Bullent.
* ''El Tio Pep''. D'Edicions del Bullent.
* ''Peus''. Música per a l'espectàcul teatral d'Engrata Teatre
* ''El museu del temps''. Música per a l'espectàcul teatral d'Albena.
* ''Artefactes''. Música per a l'espectàcul teatral d'Albena.
* ''Calcetins perduts''. Música per a l'espectàcul de l'Horta teatre.
* ''De por'' (2018), recull de cançons.
=== Lliteratura ===
* ''La granota i el grill''. Conte infantil en ilustracions de Mariapi Miquel.
* ''Musiqueries'' (2009). Llibre-disc que recull cançons, jocs i propostes creatives en la singularitat de tindre la raïl clavada a la terra i la tradició.
* ''Més Musiqueries'' (2012), recull de nou cançons, jocs i propostes creatives en la peculiaritat de tindre la raïl en la cultura valenciana.
* ''Tio Pep se'n va a Muro''
== Enllaços externs ==
* [https://www.youtube.com/watch?v=wq6qVvWJJl4 Musica tradicional valenciana. Sonadors de la Guaita - YouTube]