Esteban González Pons

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
Esteban González Pons
Esteban González Pons
Nacionalitat: Espanyola
Ocupació: Advocat i polític.
Naiximent: 21 d'agost de 1964
Lloc de naiximent: Valéncia, Regne de Valéncia, Espanya
Defunció:
Lloc de defunció:

Esteban González Pons (Valéncia, 21 d'agost de 1964[1]) és un advocat i polític valencià.

Biografia[editar | editar còdic]

Llicenciat en Dret i doctor en dret constitucional per l'Universitat de Valéncia en 1990. Ha segut professor de Dret constitucional en l'Universitat de Valéncia i va eixercir com a advocat. Militant del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, fon triat senador en les eleccions de 1993, 1996 i 2000 per la Circumscripció electoral de Valéncia. En l'any 2003 renúncia al seu escà en el Senat al ser nomenat conseller de cultura, educació i deports en el govern valencià de Francisco Camps. En 2004 fon nomenat conseller de Relacions Institucionals i Comunicació, cartera que compaginà en la càrrec de portaveu de la Generalitat Valenciana. En l'any 2006 passà a ocupar-se d'Ordenació del Territori i Vivenda. Al maig del 2007 és triat diputat en les Corts Valencianes i passa a ser portaveu del PP en la càmara, pero abandona el seu escà per a encapçalar la llista del PP per la província de Valéncia en les eleccions generals del 9 de març.

Fon triat diputat, i despuix del XVI Congrés del PP, celebrat en Valéncia, fon nomenat Vicesecretari General de Comunicació del PP.

Controvèrsia

Controvèrsies[editar | editar còdic]

A pesar d'afirmar en distintes ocasions que el valencià i el català no són lo mateix[2][3], i a pesar d'haver mostrat en diverses ocasions estar en contra dels països catalans i del pancatalanisme[4], en 1997, participà en un pacte denominat Pacte de Reus, en el qual el PP se comprometia a oficialisar el català en la Comunitat Valenciana per mig de la creació de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Dictàmen de la AVL[editar | editar còdic]

Sobre el dictàmen de la AVL:

La AVL dictamina que el valenciano y el catalán son la misma lengua. Los académicos resaltan que el pueblo valenciano tiene "unas señas de identidad propias que percibimos diferenciadas de las de otros pueblos que utilizan nuestra lengua... González Pons asegura que el contenido del consenso "avala la posición" del Gobierno de la Generalitat.

Cites[editar | editar còdic]

Como presidente de la Comunidad Valenciana está defendiendo a capa y espada los intereses de la misma, cifrados en estos momentos, en el Plan Hidrológico, trasvase del Ebro, el AVE y otros bienes materiales necesarios a la Comunidad. Pero no es fácil conseguir esos objetivos, habiendo derribado previamente los cimientos sobre los que aquellos debieron edificarse. Ha diluido, Camps, las bases de la personalidad valenciana. Se ha entregado a las exigencias separatistas catalanas que a una despliegan su flámula con los socialistas. Y entre ambas dos formaciones nos han tomado a los valencianos el pelo, el que el Presidente se ha dejado tomar. Aceptar hoy si, mañana no, los mismos conceptos, denota falta de serenidad, de equidad y otras cosas. Y esos conceptos son, nada menos, que los equivalentes al mantenimiento del respeto a una comunidad humana: la valenciana.

Nadie que algún interés ponga en conocer la vida actual valenciana, puede poner en duda que el conseller de Cultura Esteban González Pons, es un procatalanista de mucha valía en la contribución al aherrojamiento de la dignidad valenciana. Con la anuencia del señor presidente, que lo mantiene en el cargo, para el que se ha agenciado un conseller de las mismas características que su antecesor, que era el propio Camps, ya entonces prologando un libro en el que, entre otras falsedades se dice que la obra cumbre del arte ibérico, la valenciana Dama de Elche, pertenece a la cultura catalana, abogando a favor de la ilusoria mentira de los "países catalanes". Con otras muchas actuaciones antivalencianas que nos abstenemos de citar.

Mientras González Pons critica a Pascual Maragall y a Pla por "querer crear la Gran Cataluña", acto seguido, "subvenciona a grupos antivalencianos". Lo mismo Camps, que ya cansado de acariciar al catalanismo, tal vez por no revertir sus caricias en positivas ilusiones esperadas, arremete contra el PSOE por negociar un pacto con ERC, que "habla de independencia y de "països catalans". El mismo lenguaje usado por él.
La dormilona de Camps (Decembre, 2014), per Agustí Franch i Franch (Bechí, 1927-2009)

Vore també[editar | editar còdic]

Referències[editar | editar còdic]

Enllaços externs[editar | editar còdic]

Commons