Edició de «Fernando Vizcaíno Casas»
Anar a la navegació
Anar a la busca
Advertencia: No has iniciat sessió. La teua direcció IP serà visible públicament si realises qualsevol edició. Si inicies sessió o crees un conte, les teues edicions s'atribuiran al teu nom d'usuari, junt en atres beneficis.
Pot desfer-se la modificació. Per favor, revisa la comparació més avall per a assegurar-te que es lo que vols fer; llavors deixa els canvis per a la finalisació de la desfeta de l'edició.
Revisió actual | El teu text | ||
Llínea 26: | Llínea 26: | ||
La sàtira política, la nostàlgia, l'ironia, l'humor corroent, les caricatures a penes dissimulades o explícites de polítics i atres personages camaleònics i acomodaticis del moment, i la visió crítica dels anys posteriors al final del [[Franquisme|franquisme]] caracterisen bona part de la seua narrativa. Moltes de les seues obres són testimoni de la seua nostàlgia per personages, llocs, àmbits socials i costums desaparegudes en Espanya. Admirador del pensament de [[José Antonio Primo de Rivera]], també va realisar una defensa explícita del franquisme, en particular en ''¡Viva Franco! (con perdón)'' ([[1980]]). Una de les seues principals preocupacions era transmetre la seua visió de dit periodo, del com afirmava que va assentar les bases per al posterior aument econòmic i social espanyol. Vizcaíno Casas sostenia que eixa etapa no era transmesa en justícia i imparcialitat a les noves generacions. | La sàtira política, la nostàlgia, l'ironia, l'humor corroent, les caricatures a penes dissimulades o explícites de polítics i atres personages camaleònics i acomodaticis del moment, i la visió crítica dels anys posteriors al final del [[Franquisme|franquisme]] caracterisen bona part de la seua narrativa. Moltes de les seues obres són testimoni de la seua nostàlgia per personages, llocs, àmbits socials i costums desaparegudes en Espanya. Admirador del pensament de [[José Antonio Primo de Rivera]], també va realisar una defensa explícita del franquisme, en particular en ''¡Viva Franco! (con perdón)'' ([[1980]]). Una de les seues principals preocupacions era transmetre la seua visió de dit periodo, del com afirmava que va assentar les bases per al posterior aument econòmic i social espanyol. Vizcaíno Casas sostenia que eixa etapa no era transmesa en justícia i imparcialitat a les noves generacions. | ||
− | En ''De camisa vieja a chaqueta nueva'' ([[1976]]) va retratar quaranta anys d'història espanyola, periodo que va des dels anys de la guerra fins a l'inici de la [[Transició espanyola|Transició]], des de la perspectiva d'un militant del bando sublevat que acaba plegant-se a sectors d'esquerra a fi de mantindre els privilegis | + | En ''De camisa vieja a chaqueta nueva'' ([[1976]]) va retratar quaranta anys d'història espanyola, periodo que va des dels anys de la guerra fins a l'inici de la [[Transició espanyola|Transició]], des de la perspectiva d'un militant del bando sublevat que acaba plegant-se a sectors d'esquerra a fi de mantindre els privilegis obtinguts gràcies a la seua proximitat als governants de tanda. |
En ''Las autonosuyas'' ([[1981]]) satirisà el debat sobre l'estat de les autonomies que va tindre el seu auge en la [[Anys 70|década dels 70]], sense deixar de reconéixer la justícia dels reclams de les nacionalitats històriques d'Espanya, com es va encarregar d'aclarir en l'introducció a esta novela: | En ''Las autonosuyas'' ([[1981]]) satirisà el debat sobre l'estat de les autonomies que va tindre el seu auge en la [[Anys 70|década dels 70]], sense deixar de reconéixer la justícia dels reclams de les nacionalitats històriques d'Espanya, com es va encarregar d'aclarir en l'introducció a esta novela: |