Canvis

m
Text reemplaça - ' la la' a ' la'
Llínea 256: Llínea 256:  
L'apreciació de l'Iglésia per al paper de [[Mahoma]] en l'història es pot llegir en la Declaració de [[1978]] de la Primera Presidència. Este informe a [[Mahoma]] entre els "grans líders religiosos del món" que va rebre "una porció de la llum divina" i diu que "...les veritats morals van ser donades per Deu [els líders] per investigar a nacions sinceres i proporcionar un major nivell de comprensió de cada ser humà".<ref>« Questions et réponses », L’Étoile, avril 1988, p. 32.</ref>
 
L'apreciació de l'Iglésia per al paper de [[Mahoma]] en l'història es pot llegir en la Declaració de [[1978]] de la Primera Presidència. Este informe a [[Mahoma]] entre els "grans líders religiosos del món" que va rebre "una porció de la llum divina" i diu que "...les veritats morals van ser donades per Deu [els líders] per investigar a nacions sinceres i proporcionar un major nivell de comprensió de cada ser humà".<ref>« Questions et réponses », L’Étoile, avril 1988, p. 32.</ref>
   −
Segons B. H. Roberts ([[1857]]-[[1933]]), els anys setanta: "L'Iglésia de Jesucrist dels Sants dels Últims Dies és creat per a l'educació dels hòmens i és una de les maneres que Deu fa servir per donar a conéixer la la veritat, pero no llimitat a esta institució per conseguir este objectiu, no està llimitada en el temps o lloc. Deu alça equí i allà, entre tots els fills dels hòmens, sabis i profetes<ref>[http://res.joseph-smith.ch/magazines/liahona/fr/2002/liahona_2002-06.pdf Point de vue de l’Église sur Mahomet - James A. Toronto, Liahona juin 2002,p31]</ref> que són dels seus pròpia llengua i la seua pròpia nacionalitat i parlar a la gent perqué entenguen. ... Tots els grans mestres són els servents de Déu en tots els països i totes les époques. S'inspiren en els hòmens, elegits per educar els fills de Deu, en les condicions en que viuen".<ref>Defense of the Faith and the Saints, 2 volumes (1907), 1:512-513.</ref>
+
Segons B. H. Roberts ([[1857]]-[[1933]]), els anys setanta: "L'Iglésia de Jesucrist dels Sants dels Últims Dies és creat per a l'educació dels hòmens i és una de les maneres que Deu fa servir per donar a conéixer la veritat, pero no llimitat a esta institució per conseguir este objectiu, no està llimitada en el temps o lloc. Deu alça equí i allà, entre tots els fills dels hòmens, sabis i profetes<ref>[http://res.joseph-smith.ch/magazines/liahona/fr/2002/liahona_2002-06.pdf Point de vue de l’Église sur Mahomet - James A. Toronto, Liahona juin 2002,p31]</ref> que són dels seus pròpia llengua i la seua pròpia nacionalitat i parlar a la gent perqué entenguen. ... Tots els grans mestres són els servents de Déu en tots els països i totes les époques. S'inspiren en els hòmens, elegits per educar els fills de Deu, en les condicions en que viuen".<ref>Defense of the Faith and the Saints, 2 volumes (1907), 1:512-513.</ref>
    
En els darrers anys, l'observança de l'herència espiritual de Muhammad i els valors religiosos de la comunitat musulmana ha portat els Últims Dies Sants i els musulmans de tot el món tenen més contactes i més i cooperar més. L'Iglésia respecta les lleis i tradicions musulmanes que prohibixen la conversió de musulmans a atres religions. Per això, ha adoptat una política de no fer proselitisme en els països musulmans a l'[[Orient Mijà]]. No obstant això, el diàlec i la cooperació són nombroses, com les visites als líders musulmans a la seu de l'iglésia a [[Salt Lake City]], utilisa el enllanant de l'Iglésia pels musulmans per produir aliments "halal" (purificada per un ritual) l'assistència humanitària i de primers auxilis per a l'iglésia en àrees predominantment musulmanes, com [[Jordània]], [[Kosovo]] i [[Turquia]], els acords entre la [[Universitat de Brigham Young]] i atres institucions acadèmiques i de govern en el món musulmà L'existència de l'Associació d'Estudiants Musulmans de la Universitat Brigham Young, i la colaboració entre l'Iglésia i les organisacions musulmanes per a la preservació dels valors familiars tradicionals.<ref>Les activités qui ont trait à la famille sont coordonnées par le World Family Policy Center (Centre mondial pour une politique en faveur de la famille) à l’Université Brigham Young. Ce centre parraine une coalition internationale entre personnes de religions différentes, le World Congress of Families (Congrès mondial de la famille), qui comprend des représentants de nombreux pays musulmans</ref> A més, la publicació de la ''Islamic Translation Series'' (colecció de llibres islàmics traduïda a l'anglés) és patrocinat per la [[Universitat Brigham Young]] i de l'Iglésia i va donar lloc a múltiples intercanvis entre les autoritats i els líders musulmans de la Iglésia de Jesucrist dels Sants dels Últims Dies . Un embaixador musulmà davant l'ONU, va dir que esta colecció d'obres traduïdes "tenen un paper positiu en els esforços d'[[Occident]] per conseguir una millor comprensió de l'[[Islam]]".<ref>Islamic diplomats hosted in New York », Michael R. Leonard, Church News, 3 avril 1999, p. 6.</ref> A més, la instalació de dos centres d'intercanvi acadèmic i cultural a l'Orient Mijà en [[1989]] (a [[Jerusalem]] i [[Amman]]), reflectixen el tradicional respecte pels líders de l'iglésia a l'Islam. Un membre del Consell de Ministres d'[[Egipte]], va dir Howard W. Hunter, del Quòrum dels Dotze Apòstols: "Si arriba un dia per tancar la brecha entre el cristianisme i l'Islam, que necessàriament serà per l'iglésia mormona".<ref>‹All Are Alike unto God› , Howard W. Hunter, Ensign, June 1979, p. 74.</ref>
 
En els darrers anys, l'observança de l'herència espiritual de Muhammad i els valors religiosos de la comunitat musulmana ha portat els Últims Dies Sants i els musulmans de tot el món tenen més contactes i més i cooperar més. L'Iglésia respecta les lleis i tradicions musulmanes que prohibixen la conversió de musulmans a atres religions. Per això, ha adoptat una política de no fer proselitisme en els països musulmans a l'[[Orient Mijà]]. No obstant això, el diàlec i la cooperació són nombroses, com les visites als líders musulmans a la seu de l'iglésia a [[Salt Lake City]], utilisa el enllanant de l'Iglésia pels musulmans per produir aliments "halal" (purificada per un ritual) l'assistència humanitària i de primers auxilis per a l'iglésia en àrees predominantment musulmanes, com [[Jordània]], [[Kosovo]] i [[Turquia]], els acords entre la [[Universitat de Brigham Young]] i atres institucions acadèmiques i de govern en el món musulmà L'existència de l'Associació d'Estudiants Musulmans de la Universitat Brigham Young, i la colaboració entre l'Iglésia i les organisacions musulmanes per a la preservació dels valors familiars tradicionals.<ref>Les activités qui ont trait à la famille sont coordonnées par le World Family Policy Center (Centre mondial pour une politique en faveur de la famille) à l’Université Brigham Young. Ce centre parraine une coalition internationale entre personnes de religions différentes, le World Congress of Families (Congrès mondial de la famille), qui comprend des représentants de nombreux pays musulmans</ref> A més, la publicació de la ''Islamic Translation Series'' (colecció de llibres islàmics traduïda a l'anglés) és patrocinat per la [[Universitat Brigham Young]] i de l'Iglésia i va donar lloc a múltiples intercanvis entre les autoritats i els líders musulmans de la Iglésia de Jesucrist dels Sants dels Últims Dies . Un embaixador musulmà davant l'ONU, va dir que esta colecció d'obres traduïdes "tenen un paper positiu en els esforços d'[[Occident]] per conseguir una millor comprensió de l'[[Islam]]".<ref>Islamic diplomats hosted in New York », Michael R. Leonard, Church News, 3 avril 1999, p. 6.</ref> A més, la instalació de dos centres d'intercanvi acadèmic i cultural a l'Orient Mijà en [[1989]] (a [[Jerusalem]] i [[Amman]]), reflectixen el tradicional respecte pels líders de l'iglésia a l'Islam. Un membre del Consell de Ministres d'[[Egipte]], va dir Howard W. Hunter, del Quòrum dels Dotze Apòstols: "Si arriba un dia per tancar la brecha entre el cristianisme i l'Islam, que necessàriament serà per l'iglésia mormona".<ref>‹All Are Alike unto God› , Howard W. Hunter, Ensign, June 1979, p. 74.</ref>