Edició de «Manuel Safont Castelló»

Anar a la navegació Anar a la busca

Advertencia: No has iniciat sessió. La teua direcció IP serà visible públicament si realises qualsevol edició. Si inicies sessió o crees un conte, les teues edicions s'atribuiran al teu nom d'usuari, junt en atres beneficis.

Pot desfer-se la modificació. Per favor, revisa la comparació més avall per a assegurar-te que es lo que vols fer; llavors deixa els canvis per a la finalisació de la desfeta de l'edició.

Revisió actual El teu text
Llínea 20: Llínea 20:
 
En l'any [[1961]] presenta la seua primera exposició en la castellonenca "Sala Estil".
 
En l'any [[1961]] presenta la seua primera exposició en la castellonenca "Sala Estil".
  
Entre els anys 1958 i [[1960]], el creiximent de l'indústria ceràmica en la zona li va permetre realisar elements de decoració per a interiors i bodegons en un estil que recorda a Matisse o Braque. En aquella época, el seu caràcter i ideologia oposts al règim de [[Franco]] li varen portar a l'abstracció, encara sense perdre completament la forma. Paralelament, els colors varen escomençar a prendre importància en les seues obres.
+
Entre els anys 1958 i [[1960]], el creiximent de l'indústria ceràmica en la zona li va permetre realisar elements de decoració per a interiors i bodegons en un estil que recorda a Matisse o Braque. En aquella época, el seu caràcter i ideologia oposts al règim de [[Franco]] li varen portar a l'abstracció, encara sense perdre completament la forma. Paralelament, els colors varen començar a prendre importància en les seues obres.
  
 
En [[1962]] expon en [[Madrit]] convidat per la Direcció General de Belles Arts. A partir d'eixe moment, les seues obren varen utilisar l'abstracció com a lliberació, alternant-se en etapes de pintura figurativa social que rocen l'expressionisme. Ad esta época pertanyen una série de treballs sobre el context dels treballadors de les fàbriques de rajoletes: obrers en prenses hidràuliques, un mural en una gran mà blanca tallada en fondos negres, verts de coure i rojos carmí, colors molt habituals en la seua obra.​ També pertany a dita época un mural en el rostre d'Ernesto [[Che Guevara]]. A finals de la década de 1990 Safont comença a realisar una série de murals de gran tamany, encarregats per l'[[Universitat Jaume I]].
 
En [[1962]] expon en [[Madrit]] convidat per la Direcció General de Belles Arts. A partir d'eixe moment, les seues obren varen utilisar l'abstracció com a lliberació, alternant-se en etapes de pintura figurativa social que rocen l'expressionisme. Ad esta época pertanyen una série de treballs sobre el context dels treballadors de les fàbriques de rajoletes: obrers en prenses hidràuliques, un mural en una gran mà blanca tallada en fondos negres, verts de coure i rojos carmí, colors molt habituals en la seua obra.​ També pertany a dita época un mural en el rostre d'Ernesto [[Che Guevara]]. A finals de la década de 1990 Safont comença a realisar una série de murals de gran tamany, encarregats per l'[[Universitat Jaume I]].

Per a editar esta pàgina, per favor respon a la pregunta que apareix més avall (més informació):

Cancelar Ajuda d'edició (s'obri en una finestra nova)


Advertència sobre drets d'autor

Totes les contribucions a Proyecte se publiquen baix la Llicència de documentació lliure GNU. Al contribuir, acceptes que atres persones distribuïxquen i modifiquen lliurement les teues aportacions. Si això no és lo que desiges, no poses les teues contribucions ací.

Ademés, al publicar el teu treball nos assegures que estàs llegalment autorisat a dispondre d'eixe text, ya siga perque eres el titular dels drets d'autor o per haver-lo obtingut d'una font baix una llicència compatible o en el domini públic. Recorda que l'immensa majoria del contingut disponible en internet no complix estos requisits; llig Proyecte:Drets d'autor per a més detalls.

¡No utilises sense permís escrits en drets d'autor!

Plantilla usada en esta pàgina: