Edició de «Maria Callas»

Anar a la navegació Anar a la busca

Advertencia: No has iniciat sessió. La teua direcció IP serà visible públicament si realises qualsevol edició. Si inicies sessió o crees un conte, les teues edicions s'atribuiran al teu nom d'usuari, junt en atres beneficis.

Pot desfer-se la modificació. Per favor, revisa la comparació més avall per a assegurar-te que es lo que vols fer; llavors deixa els canvis per a la finalisació de la desfeta de l'edició.

Revisió actual El teu text
Llínea 1: Llínea 1:
 
[[Archiu:Maria Callas 1958.jpg|thumb|240px|Maria Callas en l'any [[1958]]]]
 
[[Archiu:Maria Callas 1958.jpg|thumb|240px|Maria Callas en l'any [[1958]]]]
'''Maria Anna Cecilia Sofia Kalogeropoúlos''' ([[Nova York]], [[Estats Units]], [[2 de decembre]] de [[1923]] - [[París]], [[França]], [[16 de setembre]] de [[1977]]), més coneguda com '''Maria Callas''', fon una [[soprano]] [[Grècia|grega]] considerada la cantant d'[[òpera]] més eminent del [[sigle XX]]. Capaç de reviure el ''[[bel canto]]'' en la seua curta pero important carrera, fon nomenada «La Divina» (com abans la célebre [[Claudia Muzio]]) pel seu extraordinari talent.
+
'''Maria Anna Cecilia Sofia Kalogeropoúlos''' ([[Nova York]], [[Estats Units]], [[2 de decembre]] de [[1923]]-[[París]], [[França]], [[16 de setembre]] de [[1977]]), més coneguda com '''Maria Callas''', fon una [[soprano]] [[Grècia|grega]] considerada la cantant d'[[òpera]] més eminent del [[sigle XX]]. Capaç de reviure el ''[[bel canto]]'' en la seua curta pero important carrera, fon nomenada «La Divina» (com abans la célebre [[Claudia Muzio]]) pel seu extraordinari talent.
  
 
Encara hui genera controvèrsia la seua peculiar veu, de registre ampli i que, unida al seu domini de la tècnica, li va permetre cantar rols des de soprano llaugera (Lucia, Semiramide, Gilda) als dramàtics (Brunilda, Lady Macbeth) i inclús de mezzo (Carmen, Dalila), i alternar en èxit entre personages de coloratura àgil i dramàtics pesats. També és recordada per rescatar, inclús de l'oblit, diversos personages de l'òpera en la seua essència dramàtica i expressiva.
 
Encara hui genera controvèrsia la seua peculiar veu, de registre ampli i que, unida al seu domini de la tècnica, li va permetre cantar rols des de soprano llaugera (Lucia, Semiramide, Gilda) als dramàtics (Brunilda, Lady Macbeth) i inclús de mezzo (Carmen, Dalila), i alternar en èxit entre personages de coloratura àgil i dramàtics pesats. També és recordada per rescatar, inclús de l'oblit, diversos personages de l'òpera en la seua essència dramàtica i expressiva.

Per a editar esta pàgina, per favor respon a la pregunta que apareix més avall (més informació):

Cancelar Ajuda d'edició (s'obri en una finestra nova)


Advertència sobre drets d'autor

Totes les contribucions a Proyecte se publiquen baix la Llicència de documentació lliure GNU. Al contribuir, acceptes que atres persones distribuïxquen i modifiquen lliurement les teues aportacions. Si això no és lo que desiges, no poses les teues contribucions ací.

Ademés, al publicar el teu treball nos assegures que estàs llegalment autorisat a dispondre d'eixe text, ya siga perque eres el titular dels drets d'autor o per haver-lo obtingut d'una font baix una llicència compatible o en el domini públic. Recorda que l'immensa majoria del contingut disponible en internet no complix estos requisits; llig Proyecte:Drets d'autor per a més detalls.

¡No utilises sense permís escrits en drets d'autor!

Plantilla usada en esta pàgina: