Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
175 bytes afegits ,  16:29 24 gin 2020
m
Text reemplaça - ' varies ' a ' vàries '
Llínea 9: Llínea 9:  
|datos1    = [[Haile Selassie I]]
 
|datos1    = [[Haile Selassie I]]
 
|etiqueta2  = [[Deitat]]
 
|etiqueta2  = [[Deitat]]
|datos2    = [[Jah]]  
+
|datos2    = [[Jehovà]]  
 
|etiqueta3  =
 
|etiqueta3  =
 
|datos3    =
 
|datos3    =
Llínea 54: Llínea 54:  
U dels seus tipos d'assamblea espiritual (''[[groundation]] '') del Moviment Rastafari és similar en molts aspectes als oficis religiosos [[Judaisme|judeus]], i pot haver derivat dels esclaus afroamericans que es convertiren al judaisme -cert número de judeus en els estats del sur dels [[Estats Units]] posseïen esclaus- i fugiren a [[Jamaica]].{{cita requerida}} Algunes de les característiques del rastafari inicial estaven relacionades de prop en les religions natives del [[Caribe (regió)|Caribe]] i [[Àfrica]], encara que foren porgades pels guerrers [[nyabinghi]], caracterisats pels seus [[rasta]]s i que lluitaren contra el poder «corrupte» d'alguns líders que afegiren estos elements sincrètics a les doctrines rastafaris{{cita requerida}}.
 
U dels seus tipos d'assamblea espiritual (''[[groundation]] '') del Moviment Rastafari és similar en molts aspectes als oficis religiosos [[Judaisme|judeus]], i pot haver derivat dels esclaus afroamericans que es convertiren al judaisme -cert número de judeus en els estats del sur dels [[Estats Units]] posseïen esclaus- i fugiren a [[Jamaica]].{{cita requerida}} Algunes de les característiques del rastafari inicial estaven relacionades de prop en les religions natives del [[Caribe (regió)|Caribe]] i [[Àfrica]], encara que foren porgades pels guerrers [[nyabinghi]], caracterisats pels seus [[rasta]]s i que lluitaren contra el poder «corrupte» d'alguns líders que afegiren estos elements sincrètics a les doctrines rastafaris{{cita requerida}}.
   −
Molts rastes creuen que [[Jah]], forma abreviada del nom de [[Deu]] [[Yahveh]] en les escritures hebrees, havia tengut tres encarnacions: [[Melquisedec]], [[Jesucrist]], i finalment [[Haile Selassie]], la última expressió de Jah, sent cada u d'ells un «Salvador».
+
Molts rastes creuen que [[Jah]], forma abreviada del nom de [[Deu]] [[Jehovà]] en les escritures hebrees, havia tengut tres encarnacions: [[Melquisedec]], [[Jesucrist]], i finalment [[Haile Selassie]], la última expressió de Jehovà, sent cada u d'ells un «Salvador».
    
Degut al seu alt sincretisme, no hi ha un estudi general de la cultura rastafari, puix segons ells cada u és dependent de la seua fe, és dir, també tenen entre ells moltes diferències en la seua fe.
 
Degut al seu alt sincretisme, no hi ha un estudi general de la cultura rastafari, puix segons ells cada u és dependent de la seua fe, és dir, també tenen entre ells moltes diferències en la seua fe.
Llínea 60: Llínea 60:  
El moviment rastafari rep este nom degut al seu regent (Ras), que com  es va anotar al principi, abans de ser reconegut com [[Haile Selassie I]] es deya Ras Tafari Makonnen.
 
El moviment rastafari rep este nom degut al seu regent (Ras), que com  es va anotar al principi, abans de ser reconegut com [[Haile Selassie I]] es deya Ras Tafari Makonnen.
   −
La [[Cannabis|marihuana]] és usada pels Rastafaris com a una cosa sagrada, ya que sostenen que fon trobada en el lloc de la tomba del Rei Salomó, despuix de soterrar-lo. No existix registre certer del descobriment i el seu posterior us religiós en el moviment Rastafari. Des de sempre està vinculada en l'obertura de consciència facilitant la conexió interna i acostant a u a Jah.
+
La [[Cannabis|marihuana]] és usada pels Rastafaris com a una cosa sagrada, ya que sostenen que fon trobada en el lloc de la tomba del Rei Salomó, despuix de soterrar-lo. No existix registre certer del descobriment i el seu posterior us religiós en el moviment Rastafari. Des de sempre està vinculada en l'obertura de consciència facilitant la conexió interna i acostant a u a Jehovà.
    
Atre pilar fonamental és la llectura del sagrat llibre de la tradició etíop, titulat ''[[Kebra Nagast]] '',<ref>Lorenzo Mazzoni. ''Kebra Nagast. La [[Bíblia]] secreta del Rastafari''. (Roma: Coniglio editore, 2007).</ref> i la reivindicació del [[panafricanisme]] (la reivindicació d'unitat dels descendents d'africans oprimits durant l'història recent).
 
Atre pilar fonamental és la llectura del sagrat llibre de la tradició etíop, titulat ''[[Kebra Nagast]] '',<ref>Lorenzo Mazzoni. ''Kebra Nagast. La [[Bíblia]] secreta del Rastafari''. (Roma: Coniglio editore, 2007).</ref> i la reivindicació del [[panafricanisme]] (la reivindicació d'unitat dels descendents d'africans oprimits durant l'història recent).
Llínea 66: Llínea 66:  
== Concepcions ==
 
== Concepcions ==
   −
=== Jah ===
+
=== Jehovà (Jah) ===
   −
Els rastafaris són [[monoteisme|monoteistes]], creent en un [[Deu]] singular a qui denominen [[Jah]]. Els rastafaris veuen a Jah com a l'essència en la forma de la [[Santa Trinitat]], la qual és, Pare, Fill i el Santíssim de la creació. Els rastafaris diuen que Jah, en la forma del Santíssim de la creació (encarnat), viu dins del [[ser humà]],  i per esta raó es referixen a sovint com  "I & I" (yo i yo).
+
Els rastafaris són [[monoteisme|monoteistes]], creent en el [[Deu]] bíblic, nomenat [[Jehovà]],<ref>https://diccionari.llenguavalenciana.com/general/consulta?t=Jehov%C3%A0&l=1</ref> normalment abreviat a ''Jah''. Els rastafaris veuen a Jehovà com a l'essència en la forma de la [[Santa Trinitat]], la qual és, Pare, Fill i el Santíssim de la creació. Els rastafaris diuen que Jehovà, en la forma del Santíssim de la creació (encarnat), viu dins del [[ser humà]],  i per esta raó es referixen a sovint com  "I & I" (yo i yo).
    
== Història ==
 
== Història ==
Llínea 82: Llínea 82:  
El emperador Haile Selassie fon coronat com a «Rei de Reis, Senyor de Senyors, i Lleó conqueridor de la tribu de Judà» i és, segon la tradició etíop, el número 225 d'una llínea ininterrompuda de reis del llinage de Salomó [[Fill del Rei Davit]]. Hi ha que destacar la cerimònia luxosa en la capital d'Etiopia, Addis Abeba, on va rebre el nom de Haile Selassie (poder de la santíssima trinitat), i deixant arrere el seu títul de Ras Tafari, front a representants dels principals països del món.
 
El emperador Haile Selassie fon coronat com a «Rei de Reis, Senyor de Senyors, i Lleó conqueridor de la tribu de Judà» i és, segon la tradició etíop, el número 225 d'una llínea ininterrompuda de reis del llinage de Salomó [[Fill del Rei Davit]]. Hi ha que destacar la cerimònia luxosa en la capital d'Etiopia, Addis Abeba, on va rebre el nom de Haile Selassie (poder de la santíssima trinitat), i deixant arrere el seu títul de Ras Tafari, front a representants dels principals països del món.
   −
Garvey creya en el [[panafricanisme]], la proposta de que tota la població negra del mon deuria unir-se en germanor i reprendre el continent africà dels poders blancs colonials. Ell va promoure esta causa durant les décades dels [[anys 1920|vint]] i [[anys 1930|trenta]], i fon particularment exitós i influent entre els negres de classe baixa en Jamaica, principalment en les comunitats rurals i urbanes. Haile Selassie va arribar al tro de Etiopia en 1930, i quasi immediatament guanyà seguidors entre els que arribaren a ser coneguts com a els Rastes. El moviment Rastafari començà com a un entramat de religions similars, que se mantenien unides principalment per l'idea del Sion etíop. Donat que Etiopia fon l'únic país africà que escapà del colonialisme europeu, i Haile Selassie fon l'únic líder negre acceptat entre els reis i reines europeus, els primers rastes li guardaven un gran respecte per la seua repressió i nivell de justícia que guardaven des de l'esclavitut.
+
Garvey creya en el [[panafricanisme]], la proposta de que tota la població negra del món deuria unir-se en germanor i reprendre el continent africà dels poders blancs colonials. Ell va promoure esta causa durant les décades dels [[anys 1920|vint]] i [[anys 1930|trenta]], i fon particularment exitós i influent entre els negres de classe baixa en Jamaica, principalment en les comunitats rurals i urbanes. Haile Selassie va arribar al tro de Etiopia en 1930, i quasi immediatament guanyà seguidors entre els que arribaren a ser coneguts com a els Rastes. El moviment Rastafari començà com a un entramat de religions similars, que se mantenien unides principalment per l'idea del Sion etíop. Donat que Etiopia fon l'únic país africà que escapà del colonialisme europeu, i Haile Selassie fon l'únic líder negre acceptat entre els reis i reines europeus, els primers rastes li guardaven un gran respecte per la seua repressió i nivell de justícia que guardaven des de l'esclavitut.
    
El mateix Haile Selassie era cap de l'iglésia ortodoxa etíop africana. Ell no va mencionar res sobre l'estatus de divinitat que li havien donat els rastafaris. Mai va presumir de ser-lo. Després, va conéixer a varis ancians rastafaris en [[Addis Abeba]] i va permetre als rastafaris i ad atres persones de descendència africana assentar-se en les seues terres personals en [[Shashamane]].
 
El mateix Haile Selassie era cap de l'iglésia ortodoxa etíop africana. Ell no va mencionar res sobre l'estatus de divinitat que li havien donat els rastafaris. Mai va presumir de ser-lo. Després, va conéixer a varis ancians rastafaris en [[Addis Abeba]] i va permetre als rastafaris i ad atres persones de descendència africana assentar-se en les seues terres personals en [[Shashamane]].
Llínea 100: Llínea 100:  
La visita a Jamaica de Haile Selassie el [[21 d'abril]] de [[1966]] i la seua trobada en ancians rastafaris donà una espenta notable al moviment:  la seua desaparició en l'any [[1975]] va coincidir paradòxicament en l'inici del seu més espectacular periodo de creiximent, sustentat en part per la popularitat internacional de la música [[reggae]] en la qual el moviment rastafari encontrà un mig d'expressió, i en la fama mundial del creent [[Bob Marley]]. En realitat el [[reggae]] no forma part de l'orde cerimonial rastafari.<ref>Chacón Benítez, Juan David. César Cortez Méndez. Reggae y rastafari: Dos formas de entender el Caribe. Oscar Todtmann Editores. 2005.</ref> Degut a la visita de Haile Selassie, el 21 de abril és celebrat com a el ''Groundation Day''. Fon durant esta visita quan Selassie va dir als líders de la comunitat rastafari que no devien emigrar a Etiopia fins que hagueren lliberat al poble de Jamaica. Lliberació abans de la repatriació.
 
La visita a Jamaica de Haile Selassie el [[21 d'abril]] de [[1966]] i la seua trobada en ancians rastafaris donà una espenta notable al moviment:  la seua desaparició en l'any [[1975]] va coincidir paradòxicament en l'inici del seu més espectacular periodo de creiximent, sustentat en part per la popularitat internacional de la música [[reggae]] en la qual el moviment rastafari encontrà un mig d'expressió, i en la fama mundial del creent [[Bob Marley]]. En realitat el [[reggae]] no forma part de l'orde cerimonial rastafari.<ref>Chacón Benítez, Juan David. César Cortez Méndez. Reggae y rastafari: Dos formas de entender el Caribe. Oscar Todtmann Editores. 2005.</ref> Degut a la visita de Haile Selassie, el 21 de abril és celebrat com a el ''Groundation Day''. Fon durant esta visita quan Selassie va dir als líders de la comunitat rastafari que no devien emigrar a Etiopia fins que hagueren lliberat al poble de Jamaica. Lliberació abans de la repatriació.
   −
[[Walter Rodney]], professor en l'universitat de les [[Índies occidentals]] va començar un moviment del poder negre en l'any [[1968]]. Combinat en el moviment rastafari, abdós filosofies foren difoses ràpidament per varies nacions caribenyes, incloent [[Trinitat i Tobago]], [[Dominica]] i [[Granada (país)|Granada]].
+
[[Walter Rodney]], professor en l'universitat de les [[Índies occidentals]] va començar un moviment del poder negre en l'any [[1968]]. Combinat en el moviment rastafari, abdós filosofies foren difoses ràpidament per vàries nacions caribenyes, incloent [[Trinitat i Tobago]], [[Dominica]] i [[Granada (país)|Granada]].
   −
A lo llarc dels [[anys 1970|anys '70]], el moviment rastafari  va florir en popularitat, tantt en Jamaica com  en l'exterior. Principalment es va deure a la conexió entre la música [[reggae]] i la cultura rastafari. El reggae va nàixer dels negres pobres en Trenchtown, el principal [[gueto]] de [[Kingston]], Jamaica, que escoltaven emissores de ràdio dels [[Estats Units]]. Els músics jamaicans, que eren majorotariament rastafaris, pronte fusionaren la música folk tradicional jamaicana, el [[rythm & blues]] d'EEUU i el [[jazz]] en el [[ska]], que donaria lloc al reggae baix l'influència del [[soul]]. En els anys '60 i '70, l'independència de Jamaica, i candidatures democràtiques que es mostraven més favorables a les reivindicacions dels desfavorits, fomentarien una mirada més política dins de la temàtica del [[reggae]] com a música dels habitants pobres. El reggae començà a entrar en la consciència internacional en els primers anys '70, sobre tot degut a la enorme fama de [[Bob Marley]] en el seu nou reggae un poc més lent i al que agregà instruments de fusta. Molts rastafaris ortodoxos rebujaren el Reggae com a una forma de música comercial i «venuda a Babilònia». El reggae i el ska no es deuen confondre en la música sagrada dels rastafaris, a la que diuen ''[[burru]] '' o tambors ''[[nyahbinghi]] '', encara que els músics de reggae també han vingut practicant-lo i fusionant-lo.
+
A lo llarc dels [[anys 1970|anys '70]], el moviment rastafari  va florir en popularitat, tantt en Jamaica com  en l'exterior. Principalment es va deure a la conexió entre la música [[reggae]] i la cultura rastafari. El reggae va nàixer dels negres pobres en Trenchtown, el principal [[gueto]] de [[Kingston]], Jamaica, que escoltaven emissores de ràdio dels [[Estats Units]]. Els músics jamaicans, que eren majorotariament rastafaris, pronte fusionaren la música folk tradicional jamaicana, el [[rythm & blues]] d'EEUU i el [[jazz]] en el [[ska]], que donaria lloc al reggae baix l'influència del [[soul]]. En els anys '60 i '70, l'independència de Jamaica, i candidatures democràtiques que es mostraven més favorables a les reivindicacions dels desfavorits, fomentarien una mirada més política dins de la temàtica del [[reggae]] com a música dels habitants pobres. El reggae començà a entrar en la consciència internacional en els primers anys '70, sobre tot degut a la enorme fama de [[Bob Marley]] en el seu nou reggae un poc més lent i al que agregà instruments de fusta. Molts rastafaris ortodoxos rebujaren el Reggae com a una forma de música comercial i «venuda a Babilònia». El reggae i el ska no es deuen confondre en la música sagrada dels rastafaris, a la que diuen ''[[burru]] '' o tambors ''[[nyahbinghi]] '', encara que els músics de reggae també han vengut practicant-lo i fusionant-lo.
    
[[Haile Selassie]] va desaparéixer de l'escena mundial en l'any [[1975]], puix no hi ha res concret respecte a lo dit sobre la seua suposta mort; diuen que fon assessinat per orde de l'usurpador [[Mengistu Haile Mariam]] o que va morir per complicacions de próstata, encara que se sap que anys despuix el doctor de l'emperador va negar eixa afirmació{{demostrar}}; els estudiosos del moviment rastafari i els creents en l'immortalitat estaven dividits en quant a cóm prendre's la seua suposta mort. Alguns creyen que havia transcendit la carn mortal i  va seguir vivint com a ser completament diví. Atres creyen que mai va morir realment, i que la seua mort fon creada per Babilònia o el comunisme en Etiopia (terme utilisat per a descriure l'actual estructura del poder mundial) en una popular teoria entre los rastafaris.
 
[[Haile Selassie]] va desaparéixer de l'escena mundial en l'any [[1975]], puix no hi ha res concret respecte a lo dit sobre la seua suposta mort; diuen que fon assessinat per orde de l'usurpador [[Mengistu Haile Mariam]] o que va morir per complicacions de próstata, encara que se sap que anys despuix el doctor de l'emperador va negar eixa afirmació{{demostrar}}; els estudiosos del moviment rastafari i els creents en l'immortalitat estaven dividits en quant a cóm prendre's la seua suposta mort. Alguns creyen que havia transcendit la carn mortal i  va seguir vivint com a ser completament diví. Atres creyen que mai va morir realment, i que la seua mort fon creada per Babilònia o el comunisme en Etiopia (terme utilisat per a descriure l'actual estructura del poder mundial) en una popular teoria entre los rastafaris.
Llínea 131: Llínea 131:     
== Llengua ==
 
== Llengua ==
Els idiomes parlats en Jamaica són l'[[idioma anglés|anglés]] i el ''[[patois]] '' (és francés antic popular, la traducció lliteral és parlar en les potes, es referix al francés que es parlava en les províncies de França no en París, francés cult). Hi ha varies frases o paraules característiques dels rastafaris, com:
+
Els idiomes parlats en Jamaica són l'[[idioma anglés|anglés]] i el ''[[patois]] '' (és francés antic popular, la traducció lliteral és parlar en les potes, es referix al francés que es parlava en les províncies de França no en París, francés cult). Hi ha vàries frases o paraules característiques dels rastafaris, com:
    
* ''Babylon'' ([[Babilònia]]) és un concepte de crítica al sistema capitaliste, la societat de consum, i les formes de vida àlies en la modernitat, naixcut des d'una interpretació de les llectures bíbliques tradicionals, està contraposta al concepte de Zion, per tant es referix a tot lo roí des del punt de vista vital i espiritual. {{cita requerida}}.
 
* ''Babylon'' ([[Babilònia]]) és un concepte de crítica al sistema capitaliste, la societat de consum, i les formes de vida àlies en la modernitat, naixcut des d'una interpretació de les llectures bíbliques tradicionals, està contraposta al concepte de Zion, per tant es referix a tot lo roí des del punt de vista vital i espiritual. {{cita requerida}}.
Llínea 137: Llínea 137:  
* ''Zion'' ([[Sion]]) es referix tant a Etiopia com al continent africà més la península aràbiga. També té a vegades el significat de lo opost a Babilònia, és a  dir que Zion és l'utopia rastafariana. També Zion és dit a la vall sagrada de descans a on van els rastafaris quan moren, una semblança al concepte tradicional de paraís.
 
* ''Zion'' ([[Sion]]) es referix tant a Etiopia com al continent africà més la península aràbiga. També té a vegades el significat de lo opost a Babilònia, és a  dir que Zion és l'utopia rastafariana. També Zion és dit a la vall sagrada de descans a on van els rastafaris quan moren, una semblança al concepte tradicional de paraís.
   −
* ''I and I'' («Yo i yo») és un terme complex, referint-se a la unitat de Jah (Deu) en cada u dels humans pero també destacant la gran importància del ser humà en l'orde de les coses. L'erudit rastafarià E. E. Cashmore diu: «“Yo i yo” és una expressió per a sintetisar el concepte d'unitat, la unitat de dos persones. Aixina que Deu està dins de tots nosatros, i nosatros som de fet una sola persona. “Yo i yo” significa que Deu està en tots els hòmens. El víncul de Ras Tafari és el víncul de Deu, de l'home. Pero l'home per sí mateix necessita un cap i el cap de l'home és la Majestat Imperial [[Haile Selassie I]] d'Etiopia». El terme és molt usat en lloc de «tu i yo» o «nosatros» entre els rastafaris, implicant que abdós persones estan unides baix l'amor de Jah.
+
* ''I and I'' («Yo i yo») és un terme complex, referint-se a la unitat de Jehovà (Deu) en cada u dels humans pero també destacant la gran importància del ser humà en l'orde de les coses. L'erudit rastafarià E. E. Cashmore diu: «“Yo i yo” és una expressió per a sintetisar el concepte d'unitat, la unitat de dos persones. Aixina que Deu està dins de tots nosatros, i nosatros som de fet una sola persona. “Yo i yo” significa que Deu està en tots els hòmens. El víncul de Ras Tafari és el víncul de Deu, de l'home. Pero l'home per sí mateix necessita un cap i el cap de l'home és la Majestat Imperial [[Haile Selassie I]] d'Etiopia». El terme és molt usat en lloc de «tu i yo» o «nosatros» entre els rastafaris, implicant que abdós persones estan unides baix l'amor de Jehovà.
 
* Com a conseqüència d'açò la paraula ''«I»'' és sumada o mesclada en moltes atres paraules. Per eixemple el menjar i-tal (''i-tal food'') no ha tengut contacte en els productes químics moderns, i és servida sense [[conservant|preservant]], [[condiment]]s o [[sal comú|sales]]. L'alcohol, café, llet, refrescs i licors són generalment vistes com no i-tal. La major part dels rastes seguixen les prescripcions i-tal, i alguns són [[vegetarian]]s. Inclús els rastes que mengen carn tenen prohibit menjar porc, ya que els porcs són carronyers dels morts, a l'igual que [[carranc]]s, llangostes i [[gambe]]s, encara que atre tipo de [[marisc]]s són bàsics en la dieta rastafariana. Per atra part els rastes tampoc mengen carn de cap tipo d'animal que tinga ulls, és té eixa creença per una pintura en la que apareix un peix mirant a Salomó.
 
* Com a conseqüència d'açò la paraula ''«I»'' és sumada o mesclada en moltes atres paraules. Per eixemple el menjar i-tal (''i-tal food'') no ha tengut contacte en els productes químics moderns, i és servida sense [[conservant|preservant]], [[condiment]]s o [[sal comú|sales]]. L'alcohol, café, llet, refrescs i licors són generalment vistes com no i-tal. La major part dels rastes seguixen les prescripcions i-tal, i alguns són [[vegetarian]]s. Inclús els rastes que mengen carn tenen prohibit menjar porc, ya que els porcs són carronyers dels morts, a l'igual que [[carranc]]s, llangostes i [[gambe]]s, encara que atre tipo de [[marisc]]s són bàsics en la dieta rastafariana. Per atra part els rastes tampoc mengen carn de cap tipo d'animal que tinga ulls, és té eixa creença per una pintura en la que apareix un peix mirant a Salomó.
 
* ''Downpression'' substituint a ''opression'' (opressió) ya que la opressió manté l'home agenollat (''down'', que vol dir «avall» en anglés) en lloc d'alçar-se.
 
* ''Downpression'' substituint a ''opression'' (opressió) ya que la opressió manté l'home agenollat (''down'', que vol dir «avall» en anglés) en lloc d'alçar-se.
Llínea 143: Llínea 143:  
* ''Livication'' substituint a ''dedication'' (dedicació), per a desfer-se de la connotació de mort (degut a que ''dead'', que es pronuncia com a ''ded'', significa «mort» en anglés, mentres que ''live'' significa «viu»).
 
* ''Livication'' substituint a ''dedication'' (dedicació), per a desfer-se de la connotació de mort (degut a que ''dead'', que es pronuncia com a ''ded'', significa «mort» en anglés, mentres que ''live'' significa «viu»).
 
* ''Overstanding'' substituint a ''understanding'' (comprensió), referint-se a l'allumenació que alça la consciència pròpia (ya que ''under'' vol dir «avall» en anglés, i ''over'' vol dir «per damunt»).
 
* ''Overstanding'' substituint a ''understanding'' (comprensió), referint-se a l'allumenació que alça la consciència pròpia (ya que ''under'' vol dir «avall» en anglés, i ''over'' vol dir «per damunt»).
* ''Karamawi'' és la més alta alabança a Deu que té un rasta. Esta paraula és usada per a alabar a Jah des de molt a dins del seu ser, per lo general en les meditacions i en les festivitats en les que es gasta la marihuana per a «elevar» més el nivell de meditació.
+
* ''Karamawi'' és la més alta alabança a Deu que té un rasta. Esta paraula és usada per a alabar a Jehovà des de molt a dins del seu ser, per lo general en les meditacions i en les festivitats en les que es gasta la marihuana per a «elevar» més el nivell de meditació.
 
* ''Alfa i Omega'' Es referixen, respectivament, l'Emperador Haile Selassie, i a l'Emperatriu Menen, com a l'unió perfecta, entre home i dona, principi i fi.
 
* ''Alfa i Omega'' Es referixen, respectivament, l'Emperador Haile Selassie, i a l'Emperatriu Menen, com a l'unió perfecta, entre home i dona, principi i fi.
* ''InI'' és referixen a la pau que du el rasta en la naturalea i els sers vivents, puix Deu (Jah) ha creat tots i ningú deu abusar dels demés, per això el rastafarià respecta i ama la naturalea que Jah ha creat.
+
* ''InI'' és referixen a la pau que du el rasta en la naturalea i els sers vivents, puix Deu (Jehovà) ha creat tots i ningú deu abusar dels demés, per això el rastafarià respecta i ama la naturalea que Jehovà ha creat.
 
* ''Adonai'' se referix a Jah Rastafari, Pare de la Creació, Haile Selassie I.
 
* ''Adonai'' se referix a Jah Rastafari, Pare de la Creació, Haile Selassie I.
* ''Binghiman'' és el nom donat als germans que practiquen alabances i cants a Jah, en tambors i ritmes de Nyabinghi.
+
* ''Binghiman'' és el nom donat als germans que practiquen alabances i cants a Jehovà, en tambors i ritmes de Nyabinghi.
 
* ''Nyabinghi'' és la fundació de la forma de vida de Rastafari. Palau espiritual i musical. La interpretació popular de Nyabinghi és «mort als opressors blancs i negres». La congregació espiritual Nyabinghi reunida en els especials dies per a celebrar els events de l'història Rastafari i en algunes ocasions en que la congregació decidix reunir-se.
 
* ''Nyabinghi'' és la fundació de la forma de vida de Rastafari. Palau espiritual i musical. La interpretació popular de Nyabinghi és «mort als opressors blancs i negres». La congregació espiritual Nyabinghi reunida en els especials dies per a celebrar els events de l'història Rastafari i en algunes ocasions en que la congregació decidix reunir-se.
* ''Jah love'' es referix al gran amor que [[Jah]] té per als seus fills.
+
* ''Jah love'' es referix al gran amor que [[Jehovà]] té per als seus fills.
 
* ''Bless'' vol dir bendició i és gastat com a despedida entre els rastafaris.
 
* ''Bless'' vol dir bendició i és gastat com a despedida entre els rastafaris.
  
107 008

edicions

Menú de navegació