Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
Llínea 70: Llínea 70:     
=== L'última época ([[1600]]-[[1700]]) ===
 
=== L'última época ([[1600]]-[[1700]]) ===
 +
 +
[[File:Generalitat sarinyena.jpg|thumb|250px|Retaule de la capella del Palau]]
    
A principis de sigle es realisaria un nou retaule per a la capella, substituint a l'antic de Pere Cabanes. L'autor de les pintures fon novament Joan de Sarinyena, mentres que l'escultura del marc va anar a càrrec del fuster Jaume Fontestat. També es realisaran obres menors de manteniment i condicionament, com la intervenció en els dos estudis dorats per al seu us com a presó de cavallers, en [[1611]]. En l'any [[1655]] es construiria una sacristia per a la capella, aprofitant per a això part de la cuina de la casa de l'escrivà, aixina com un gran cancell i noves portes acorts en la «Sala Nova», realisats pel fuster Joan Cassanya a partir de dibuixos de Llorenç Parella i Gregori German. Finalment, en 1656 es construiria una nova portada en la frontera del carrer Cavallers, segons disseny del pintor Jeroni Espinosa, inspirat en la sacristia del Colege del [[Corpus Christi]]. Els pedrapiquers Josep Escrivá i Esteve Girardo s'encarregarien del treball, usant pedra negra de les Alcublas, marbre blanc de la Valldigna i pedra de Riba-roja. També es varen realisar nous fulls de fusta per a les portes i es va allargar el balcó del cantó. En [[1690]] es decidirà substituir la portada gòtica de la Plaça de Manises per una atra de similar a la del carrer Cavallers.  
 
A principis de sigle es realisaria un nou retaule per a la capella, substituint a l'antic de Pere Cabanes. L'autor de les pintures fon novament Joan de Sarinyena, mentres que l'escultura del marc va anar a càrrec del fuster Jaume Fontestat. També es realisaran obres menors de manteniment i condicionament, com la intervenció en els dos estudis dorats per al seu us com a presó de cavallers, en [[1611]]. En l'any [[1655]] es construiria una sacristia per a la capella, aprofitant per a això part de la cuina de la casa de l'escrivà, aixina com un gran cancell i noves portes acorts en la «Sala Nova», realisats pel fuster Joan Cassanya a partir de dibuixos de Llorenç Parella i Gregori German. Finalment, en 1656 es construiria una nova portada en la frontera del carrer Cavallers, segons disseny del pintor Jeroni Espinosa, inspirat en la sacristia del Colege del [[Corpus Christi]]. Els pedrapiquers Josep Escrivá i Esteve Girardo s'encarregarien del treball, usant pedra negra de les Alcublas, marbre blanc de la Valldigna i pedra de Riba-roja. També es varen realisar nous fulls de fusta per a les portes i es va allargar el balcó del cantó. En [[1690]] es decidirà substituir la portada gòtica de la Plaça de Manises per una atra de similar a la del carrer Cavallers.  
108 918

edicions

Menú de navegació