Diferència entre les revisions de "Vèrtiç"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
Llínea 9: Llínea 9:
 
=== Boques ===
 
=== Boques ===
 
El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és una boca del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> es troba fòra dels llímits de P.  
 
El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és una boca del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> es troba fòra dels llímits de P.  
 
+
== Vèrtiços en gràfics de computador  ==
 
+
En [[Computació gràfica|gràfics de computadora]], els objectes es representen a sovint com els poliedres triangular en el que els vèrtiços d'objectes s'associa no solament en tres coordenades espacials, sino també en un atre tipo d'informació gràfica necessària per a representar l'objecte correctament, com els colors, les propietats de reflexió, textures i normals de la superfície; estes propietats s'utilisen en la prestació d'un ''[[vertex shader]]''.
 
 
  
 
== Vore també ==
 
== Vore també ==

Revisió de 07:39 27 ago 2016

En geometria, el vèrtiç és el punt on es troben dos o més semirrectas o segments que conformen un àngul.

El vèrtiç d'un àngul és el punt on els dos segments de llínea s'unixen..

Vèrtiç principal

El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és un vèrtiç principal del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> s'interseca en la frontera de P només en <math>x_{(i-1)}</math> i <math>x_{(i+1)}</math>. Hi ha dos tipos de vèrtiços principals: orelles i boques.

Orelles

El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és una orella del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> es troba totalment dins de P. (vejau també polígon convex)

Boques

El vèrtiç <math>x_i</math> d'un polígon simple P és una boca del polígon si la diagonal <math>[x_{(i-1)},x_{(i+1)}]</math> es troba fòra dels llímits de P.

Vèrtiços en gràfics de computador

En gràfics de computadora, els objectes es representen a sovint com els poliedres triangular en el que els vèrtiços d'objectes s'associa no solament en tres coordenades espacials, sino també en un atre tipo d'informació gràfica necessària per a representar l'objecte correctament, com els colors, les propietats de reflexió, textures i normals de la superfície; estes propietats s'utilisen en la prestació d'un vertex shader.

Vore també

Enllaços externs