Diferència entre les revisions de "Carbono"
Aparència
mSense resum d'edició |
Sense resum d'edició |
||
| (No es mostren 4 edicions intermiges d'3 usuaris) | |||
| Llínea 1: | Llínea 1: | ||
[[ | [[File:Carbono.png|thumb|200px|right|<center>Carbono</center>]] | ||
El '''carbono''' (del [[llatí]] carbo) és un element químic existent en tots els sers vius i entre els minerals i la [[atmòsfera]]. Se presenta en diferents formes alotròpiques, formant el [[diamant]], el [[grafit]] i el [[carbó]]. | El '''carbono''' (del [[llatí]] ''carbo -onis'') és un element químic existent en tots els sers vius i entre els minerals i la [[atmòsfera]]. Se presenta en diferents formes alotròpiques, formant el [[diamant]], el [[grafit]] i el [[carbó]]. | ||
És la base de la [[química orgànica]] i | És la base de la [[química orgànica]] i es coneixen més de 16 millons de composts de carbono. Un dels seus isòtops, el carbó 14, és radioactiu i s'usa per a datar objectes. | ||
És sòlit a temperatura ambient | És sòlit a temperatura ambient | ||
El seu número atòmic és el 6 i el seu símbol C. | El seu número atòmic és el 6 i el seu símbol és C. | ||
[[Categoria:Química]] | [[Categoria:Química]] | ||
Última revisió del 09:50 20 jun 2025
El carbono (del llatí carbo -onis) és un element químic existent en tots els sers vius i entre els minerals i la atmòsfera. Se presenta en diferents formes alotròpiques, formant el diamant, el grafit i el carbó.
És la base de la química orgànica i es coneixen més de 16 millons de composts de carbono. Un dels seus isòtops, el carbó 14, és radioactiu i s'usa per a datar objectes.
És sòlit a temperatura ambient
El seu número atòmic és el 6 i el seu símbol és C.