Diferència entre les revisions de "Fernando Richart Montesinos"

mSense resum d'edició
 
(No es mostren 10 edicions intermiges d'3 usuaris)
Llínea 10: Llínea 10:
| lloc_mort = [[Castelló]], [[Regne de Valéncia]], [[Espanya]]
| lloc_mort = [[Castelló]], [[Regne de Valéncia]], [[Espanya]]
}}
}}
'''Fernando Richart Montesinos''' ([[Castelló de la Plana]], [[1858]] - finals del [[sigle XIX]]) fon un pintor [[Valencians|valencià]]. Cultivà la pintura d'història i costumista.
'''Fernando Richart Montesinos''' ([[Castelló de la Plana]], [[1858]] - finals del [[sigle XIX]]) fon un pintor [[Valencians|valencià]]. Cultivà la pintura d'història i costumista.


== Biografia ==
== Biografia ==


Fernando Richart fon discípul de l'[[Escola de Belles Arts de Sant Carles]] de Valéncia. En l'any [[1877]] presentà el seu primer treball en l'Exposició que va celebrar l'Acadèmia ab motiu de la visita del Rei [[Alfons XII]] a [[Valéncia]]. El seu títul era ''La mascarada'' i va cridar poderosament l'atenció, augurant-li un lluent provindre. Dos anys més tart, en [[1879]], obtingué la medalla d'argent per un atre llenç, ''La modelo'', en un certamen organisat en Valéncia per l'[[Ajuntament de Valéncia|Ajuntament]]. Un atre quadro anàlec a l'anterior, ''Las dos modelos'', va figurar també en l'Exposició Nacional de l'any [[1881]] i en l'Exposició Regional que es va celebrar dos anys despuix en Valéncia. Va manifestar per complet les seues qualitats artístiques en el llenç ''Estudios'' per a un gran quadro, que li va ser premiat ab la primera medalla d'argent. Estimulat ab este èxit i creent-se en condicions per a pintar el gran quadro de l'història, va presentar en l'Exposició Nacional de [[1884]] el titulat ''L'entrada triumfal en Valéncia del Rei En Jaume I el Conquistador'' (''La entrada triunfal en Valencia del Rey Don Jaime I el Conquistador''), en ell obtingué el mateix guardó. El quadro es conserva en el [[Museu del Prado]] de [[Madrit]].  
Fernando Richart fon discípul de l'[[Real Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles|Escola de Belles Arts de Sant Carles]] de Valéncia. En l'any [[1877]] presentà el seu primer treball en l'Exposició que va celebrar l'Acadèmia en motiu de la visita del Rei [[Alfons XII]] a [[Valéncia]]. El seu títul era ''La mascarada'' i va cridar poderosament l'atenció, augurant-li un lluent provindre. Dos anys més tart, en [[1879]], obtingué la medalla d'argent per un atre llenç, ''La modelo'', en un certamen organisat en Valéncia per l'[[Ajuntament de Valéncia|Ajuntament]]. Un atre quadro anàlec a l'anterior, ''Las dos modelos'', va figurar també en l'Exposició Nacional de l'any [[1881]] i en l'Exposició Regional que es va celebrar dos anys despuix en Valéncia. Va manifestar per complet les seues qualitats artístiques en el llenç ''Estudios'' per a un gran quadro, que li va ser premiat en la primera medalla d'argent. Estimulat en este èxit i creent-se en condicions per a pintar el gran quadro de l'història, va presentar en l'Exposició Nacional de [[1884]] el titulat ''L'entrada triumfal en Valéncia del Rei En Jaume I el Conquistador'' (''La entrada triunfal en Valencia del Rey Don Jaime I el Conquistador''), en ell obtingué el mateix guardó. El quadro es conserva en el [[Museu del Prado]] de [[Madrit]].


== Explicació del significat del quadro ==
== Explicació del significat del quadro ==
[[File:Entrada triomfal del rei Jaume I a la ciutat de València (1884), Fernando Richart Montesinos, Museu de Belles Arts de Castelló (detall).JPG|thumb|Entrada triomfal del rei Jaume I en la ciutat de Valéncia ([[1884]]), Fernando Richart Montesinos, Museu de Belles Arts de Castelló]]


''L'entrada triumfal en Valéncia del Rei En Jaume I el Conquistador'' significa que en el transcurs de la [[Reconquista]], [[Jaume I]] conquistà la ciutat de Valéncia als musulmans el 28 de setembre de 1238. La seua entrada triumfal tingué lloc el 9 d'octubre de 1238. Jaume I d'Aragó (1208-1276). Rei d'Aragó (1213-1276), de Valéncia (1239-1276) i de Mallorca (1229- 1276).
''L'entrada triumfal en Valéncia del Rei En Jaume I el Conquistador'' significa que en el transcurs de la [[Reconquista]], [[Jaume I]] conquistà la ciutat de Valéncia als musulmans el [[28 de setembre]] de [[1238]]. La seua entrada triumfal tingué lloc el 9 d'octubre de 1238. Jaume I d'Aragó (1208-1276). Rei d'Aragó (1213-1276), de Valéncia (1239-1276) i de Mallorca (1229- 1276).


== Vore també ==
== Vore també ==
Llínea 25: Llínea 26:


== Enllaços externs ==
== Enllaços externs ==
{{Commonscat|Middle Ages in art}}


* [http://www.mcnbiografias.com/app-bio/do/show?key=richart-montesinos-fernando Biografia de Fernando Richart]
* [http://www.mcnbiografias.com/app-bio/do/show?key=richart-montesinos-fernando Biografia de Fernando Richart]