Anar al contingut

Diferència entre les revisions de "María Egual"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Sense resum d'edició
Sense resum d'edició
 
(No es mostra una edició intermija d'un usuari)
Llínea 10: Llínea 10:
| lloc_mort = [[Valéncia]], [[Regne de Valéncia]], [[Espanya]]
| lloc_mort = [[Valéncia]], [[Regne de Valéncia]], [[Espanya]]
}}
}}
'''María Egual Miguel''' ([[Castelló]], [[giner]] de [[1655]] - [[Valéncia]], [[23 d'abril]] de [[1735]]), fon una poeta i dramaturga [[Valencians|valenciana]].   
'''María Egual Miguel''' ([[Castelló]], [[giner]] de [[1655]] - [[Valéncia]], [[23 d'abril]] de [[1735]]), fon una poeta i dramaturga [[Valencians|valenciana]].   


== Biografia ==
== Biografia ==
Llínea 35: Llínea 35:
== Referències ==
== Referències ==


* FORTUÑO LLORENS, Santiago. ''Escritoras castellonenses''. Revista ''Castelló Festa Plena''. Magdalena 2008. Depòsit Llegal: CS 44-2008.
* Fortuño Llorens, Santiago. ''Escritoras castellonenses''. Revista ''Castelló Festa Plena''. Magdalena 2008. Depòsit Llegal: CS 44-2008.


== Enllaços externs ==
== Enllaços externs ==

Última revisió del 12:06 21 set 2025

María Egual Miguel
Nacionalitat: Valenciana
Ocupació: Poeta i dramaturga
Naiximent: giner de 1655
Lloc de naiximent: Castelló, Regne de Valéncia, Espanya
Defunció: 23 d'abril de 1735
Lloc de defunció: Valéncia, Regne de Valéncia, Espanya

María Egual Miguel (Castelló, giner de 1655 - † Valéncia, 23 d'abril de 1735), fon una poeta i dramaturga valenciana.

Biografia

[editar | editar còdic]

María Egual fon filla de José Egual Borrás i de Basilia Miguel. En l'any 1676 es va casar en Crisóstomo Peris, marqués de Castellfort, i es va anar a viure a la ciutat de Valéncia, a on va convocar diverses Acadèmies lliteràries. A la seua mort va manar cremar tota la seua obra, pero es varen salvar algunes obres de teatre i diversos poemes.

  • El esclavo de su dama. Novela.
  • Los prodigios de Tesalia. Teatre.
  • Triunfos de amor en el aire. Comedia en música.
  • Romance a la adoración de los santos Reyes. Comedia.

Documents

[editar | editar còdic]
  • Als catorze anys de la seua mort, Vicente Ximeno la va incloure en el seu llibre Escritores del Reyno de Valencia.
  • Justo Pastor Fuster en el seu treball Biblioteca Valenciana de los escritores que florecieron hasta nuestros días y de los que aún viven (1830), elogia la personalitat de María Egual.
  • En el llibre Castellonenses ilustres. Apuntes biográficos (1883) de Juan Antonio Balbás situe la casa dels Egual en la plaça de la Pau de la ciutat de Valéncia.
  • En el llibre El libro de la provincia de Castellón de Juan Antonio Balbás diu que l'escritora mantingué relació en la seua ciutat natal i aixina un any abans de morir donà en el seu testament mil lliures per a l'hospital de la vila.

Referències

[editar | editar còdic]
  • Fortuño Llorens, Santiago. Escritoras castellonenses. Revista Castelló Festa Plena. Magdalena 2008. Depòsit Llegal: CS 44-2008.

Enllaços externs

[editar | editar còdic]