Diferència entre les revisions de "Carchofes al forn"
Anar a la navegació
Anar a la busca
(He afegit una imatge de la qual soc l'autor) (Etiqueta: Edició visual) |
|||
| Llínea 1: | Llínea 1: | ||
[[Archiu:Carchofesalforn.jpg|thumb|250px|Carchofes al forn]] | [[Archiu:Carchofesalforn.jpg|thumb|250px|Carchofes al forn]] | ||
| − | + | [[Archiu:Alcachofas cocinadas.jpg|miniaturadeimagen|Carchofes al forn]] | |
Les '''carchofes al forn''' és un plat típic de la [[gastronomia valenciana]]. | Les '''carchofes al forn''' és un plat típic de la [[gastronomia valenciana]]. | ||
Revisió de 21:28 26 set 2025
Les carchofes al forn és un plat típic de la gastronomia valenciana.
Ingredients
Per a quatre persones:
- 8 o 12 carchofes (depén de les ganes).
- Oli d'oliva.
- Sal.
- Pebre.
- Aigua.
Elaboració
Netegem les carchofes i tallem un poc la part inferior de cada carchofa per a deixar una base plana. Tallem les puntes superiors i llevem algunes fulles exteriors, les que estiguen més dures. Girem les carchofes cap avall i les piquem per a que s'obriguen una miqueta i es puguen coure millor.
Les amanim en oli d'oliva verge, sal i pebre. Les posem en una font de forn cap a d'alt i en un dit d'aigua i les posem a coure durant 20-25 minuts a 180º.
Una volta cuites, a soles cal anar partint i mossegant cada fulla fins a arribar el premi final, el seu cor.