Diferència entre les revisions de "Iglésia de Sant Martí (Arévalo)"

mSense resum d'edició
Text reemplaça - 'cridada' a 'nomenada'
 
(No es mostra una edició intermija d'un usuari)
Llínea 1: Llínea 1:
[[Archiu:Arevalo - Iglesia de San Martin 01.JPG|397px|right]]
[[Archiu:Arevalo - Iglesia de San Martin 01.JPG|397px|right]]


La '''iglésia de Sant Martín''', també cridada «de les Torres Bessones», de [[Arévalo]] ([[Província d'Àvila|Àvila]], [[Castella i Lleó]], [[Espanya]]) va ser temple cristià  construït entre els [[sigle XII|sigles XII]] i [[sigle XVIII|XVIII]]. Actualment es troba molt restaurada i acull una sala d'exposicions (''Centre Cultural de l'Iglésia de Sant Martín''). Està situada en la plaça de la Vila.
La '''iglésia de Sant Martín''', també nomenada «de les Torres Bessones», de [[Arévalo]] ([[Província d'Àvila|Àvila]], [[Castella i Lleó]], [[Espanya]]) va ser temple cristià  construït entre els [[sigle XII|sigles XII]] i [[sigle XVIII|XVIII]]. Actualment es troba molt restaurada i acull una sala d'exposicions (''Centre Cultural de l'Iglésia de Sant Martín''). Està situada en la plaça de la Vila.


[[Archiu:Parroquia de Sn. Martín (Arévalo), 1865.jpg|thumb|left|Litografia de [[Francisco Javier Parcerisa]], publicada en [[1865]].]]
[[Archiu:Parroquia de Sn. Martín (Arévalo), 1865.jpg|thumb|left|Litografia de [[Francisco Javier Parcerisa]], publicada en [[1865]].]]
Llínea 10: Llínea 10:
Conta en un atri romànic i un retaule barroc. En la seua pila baptismal va ser batejat [[Fra Juan Gil]].
Conta en un atri romànic i un retaule barroc. En la seua pila baptismal va ser batejat [[Fra Juan Gil]].


Va ser declarada monument nacional el 4 de juny de 1931<ref>{{Cita web|editor=Románico Digital|título=Arévalo|url=http://www.romanicodigital.com/detalle-Pdf.aspx?archivo=Ar%C3%A9valo&localidad=%C3%81VILA|obra=Visor online de la Enciclopedia del Románico}}</ref>, encara que va estar abandonada durant una gran part del sigle XX.
Va ser declarada monument nacional el [[4 de juny]] de [[1931]]<ref>{{Cita web|editor=Románico Digital|título=Arévalo|url=http://www.romanicodigital.com/detalle-Pdf.aspx?archivo=Ar%C3%A9valo&localidad=%C3%81VILA|obra=Visor online de la Enciclopedia del Románico}}</ref>, encara que va estar abandonada durant una gran part del [[sigle XX]].


==Referències==
==Referències==