Diferència entre les revisions de "Els Porrats"

m Jose2 pàgina traslladada Los Porrats a Els Porrats: Correcció
Sin resumen de edición
 
(No es mostren 5 edicions intermiges d'un usuari)
Llínea 1: Llínea 1:
Un '''porrat''' és una fira que se celebra davall l'advocació d'un sant en l'[[ermita]] o santuari a on se'l venera. L'element més característic d'esta festa consistix en el mercat a l'aire lliure a on se posen a la venda productes tradicionals, dolços i fruites seques. L'orige d'este costum popular s'atribuïx a la veneració de la societat agrícola als sants, per a conseguir bones collites i fertilitat dels seus animals.
[[Archiu:Porrats.jpg|thumb|Mercat dels Porrats en [[Sant Antoni Abat]], en el carrer Sagunt de [[Valéncia]]]]
 
Un '''porrat''' és una fira que se celebra devall l'advocació d'un sant en l'[[ermita]] o santuari a on se'l venera. L'element més característic d'esta festa consistix en el mercat a l'aire lliure a on se posen a la venda productes tradicionals, dolços i fruites seques. L'orige d'este costum popular s'atribuïx a la veneració de la societat agrícola als sants, per a conseguir bones collites i fertilitat dels seus animals.


Es tracta d'una tradició festiva valenciana ([[Espanya]]).
Es tracta d'una tradició festiva valenciana ([[Espanya]]).
Llínea 5: Llínea 7:
Els porrats més coneguts actualment, se celebren en honor a Sant Antoni (en [[Gandia]], [[Oliva (Valéncia)|Oliva]], [[Benirredrà]], [[Font d'En Carròs]]) a on abans se beneïx els animals domèstics. També se celebren ''porrats'' en honor a atres sants, com a Sant Blai (en [[Potries]]), Sant Macià (en [[Ròtova]]), Sant Llorenç (en [[Tavernes de la Valldigna]]), San Francesc (en [[Alaquàs]]), etc.
Els porrats més coneguts actualment, se celebren en honor a Sant Antoni (en [[Gandia]], [[Oliva (Valéncia)|Oliva]], [[Benirredrà]], [[Font d'En Carròs]]) a on abans se beneïx els animals domèstics. També se celebren ''porrats'' en honor a atres sants, com a Sant Blai (en [[Potries]]), Sant Macià (en [[Ròtova]]), Sant Llorenç (en [[Tavernes de la Valldigna]]), San Francesc (en [[Alaquàs]]), etc.


En la capital, [[Valéncia]], a primers d'any, se celebraven porrats en honor de distints sants de la ciutat, realisant-se estos acontenyiments en distintes dates i llocs segons la celebració del sant o festa, i el lloc on es troba el temple de la seua advocació, sempre acompanyats de grans multituts. Destacaven el porrat que iniciava l'any dedicat [[Sant Antoni]] el barbut o del porquet, el [[17 de giner]] en el carrer [[Sagunt]], seguint en [[Sant Vicent màrtir]] en [[La Roqueta]], [[Sant Valero]] en [[Russafa]], [[Campanar]], i aixina fins quasi final de [[febrer]] que acabaven els  porrats.   
En la capital, [[Valéncia]], a primers d'any, se celebren porrats en honor de distints sants de la ciutat, realisant-se estos acontenyiments en distintes dates i llocs segons la celebració del sant o festa, i el lloc a on es troba el temple de la seua advocació, sempre acompanyats de grans multituts. Destaquen el porrat que inicia l'any dedicat [[Sant Antoni Abat]] el barbut o del porquet, el [[17 de giner]] en el carrer [[Sagunt]], seguint en [[Sant Vicent Màrtir]] en [[La Roqueta]], [[Sant Valero]] en [[Russafa]], [[Campanar]], i aixina fins quasi final de [[febrer]] que acaben els  porrats.   
 
== Vore també ==
* [[Sant Antoni Abat]]
   
   
==Enllaços externs==
==Enllaços externs==
*[http://bv2.gva.es/catalogo_imagenes/grupo.cmd?path=1000402&responsabilidad_civil=on&aceptar=Aceptar El Romancer valencià]
* [http://bv2.gva.es/catalogo_imagenes/grupo.cmd?path=1000402&responsabilidad_civil=on&aceptar=Aceptar El Romancer valencià]