Diferència entre les revisions de "Pasticet de moniato"

Sense resum d'edició
Sense resum d'edició
 
(No es mostren 11 edicions intermiges d'6 usuaris)
Llínea 1: Llínea 1:
[[File:Pastisset de moniato-Valencia (detalle).JPG|thumb|right|300px|Pasticets de moniato]]
[[File:Pastisset de moniato-Valencia (detalle).JPG|thumb|300px|Pasticets de moniato]]
El '''pasticet de moniato''', és un dolç tipic valencià que se sol fer per [[Nadal]] i [[Semana Santa]], encara que hui en dia podem trobar-los durant casi tot l'any. També se li coneix com a Pasticet de Nadal.
[[Archiu:Pastissets de moniato.JPG|thumb|300px|Pasticets de moniato]]
 
El '''pasticet de moniato''', també conegut com '''pasticet de Nadal''', és un dolç tipic valencià que se sol fer per al [[Nadal]] i la [[Semana Santa]], encara que hui en dia podem trobar-los durant casi tot l'any.    


== Ingredients ==
== Ingredients ==
Llínea 20: Llínea 22:
== Preparació de la confitura ==
== Preparació de la confitura ==


Pelem els moniatos i els posem a coure en poca aigua, per a acte seguit passar-los pel passapures. En acabant, en una caçola de [[fanc]], juntem tots els ingredients de la confitura i quan comence a bollir ho deixem coure a foc lent durant una hora i quart, remoguent en regularitat per a que no es creme. Quan estiga al punt llevem les rames de canella.
Pelem els moniatos i els posem a coure en poca aigua, per a acte seguit passar-los pel passapurés. En acabant, en una caçola de [[fanc]], juntem tots els ingredients de la confitura i quan comence a bollir ho deixem coure a foc lent durant una hora i quart, remoguent en regularitat per a que no es creme. Quan estiga al punt llevem les rames de canella.


==Preparació de la massa dels pasticets ==
==Preparació de la massa dels pasticets ==


Mesclem tots els ingredients liquits, afegim la farina i treballem be la massa fins que estiga fina. Després dividim la massa en tants troços com pasticets vullgam fer, fent boles i aplanant-les despuix. Una volta fet açò, posem en mig de cada coqueta un poc de confitura de moniato i la tanquem per la mitat com si fora una empanadilla, tancant be els bordes en els dits. Pintem els pasticets en [[ou]] i els decorem en sucre per damunt abans de clavar-los en el forn a 230º.
Mesclem tots els ingredients líquits, afegim la farina i treballem be la massa fins que estiga fina. Despuix dividim la massa en tants troços com pasticets vullgam fer, fent boles i aplanant-les despuix. Una volta fet açò, posem en mig de cada coqueta un poc de confitura de moniato i la tanquem per la mitat com si fora una empanadilla, tancant be els bordes en els dits. Pintem els pasticets en [[ou]] i els decorem en sucre per damunt abans de clavar-los en el forn a 230º.


Finalment fornegem fins que dore la pasta i en acabant els deixem fora per a que se gelen, tinguent ya preparats un dels dolços més tipics de la nostra gastronomia.
Finalment ho fornegem fins que dore la pasta i en acabant els deixem fora per a que se gelen, tenint ya preparats un dels dolços més típics de la gastronomia valenciana.


[[Categoria:Aliments]]
[[Categoria:Gastronomia]]
[[Categoria:Gastronomia]]
[[Categoria:Gastronomia de la Comunitat Valenciana]]
[[Categoria:Gastronomia de la Comunitat Valenciana]]
[[Categoria:Dolços]]
[[Categoria:Dolços valencians]]
[[Categoria:Dolços valencians]]
[[Categoria:Postres Valencians]]
[[Categoria:Postres Valencians]]
[[Categoria:Nadal]]