Diferència entre les revisions de "Gayato"

Pàgina nova, en el contingut: «Un '''gayato''' (Del llatí vulg. ''cajatus'', per via mossàrap.) és un bastó encorbat per l'extrem superior que solen usar els pastors. També s…»
 
(Etiquetes: Editat des de la versió per a mòvils Editat des de la versió per a mòvils)
 
(No es mostren 6 edicions intermiges d'3 usuaris)
Llínea 1: Llínea 1:
Un '''gayato''' (Del [[llatí]] vulg. ''cajatus'', per via [[mossàrap]].) és un [[bastó]] encorbat per l'extrem superior que solen usar els pastors. També se diu ad aquell bastó o vara en l'extrem superior encorbat que s'utilisa per a recolzar-se en caminar.  
[[Archiu:Gayato.jpg|thumb|200px|Gayato]]
Un '''gayato''' (del [[llatí]] vulg. ''cajatus'', per via [[mossàrap]].) és un [[bastó]] encorbat per l'extrem superior que solen usar els pastors. També se diu ad aquell bastó o vara en l'extrem superior encorbat que s'utilisa per a recolzar-se en caminar.  


El [[Diccionari General de la Llengua Valenciana]] de la [[Real Acadèmia de Cultura Valenciana]] (RACV) també comenta una atra accepció per a la paraula gayato:
El [[Diccionari General de la Llengua Valenciana]] de la [[Real Acadèmia de Cultura Valenciana]] (RACV) també comenta una atra accepció per a la paraula gayato:


* Rollet o llonga de sant Blai.
* Rollet o llonga de sant Blai.
== Vore també ==
* [[Gayata]]


== Enllaços externs ==
== Enllaços externs ==
{{Commonscat|Shepherd's crooks}}
{{DGLV|Gayato}}


* [https://diccionari.llenguavalenciana.com/entries/search?t=Gayato Gayato - [[Diccionari General de la Llengua Valenciana]] - [[Real Acadèmia de Cultura Valenciana]] (RACV)]
[[Categoria:Societat]]
[[Categoria:Atifells]]
[[Categoria:Valencià]]