Diferència entre les revisions de "Extremadura"
(Etiquetes: Editat des de la versió per a mòvils Editat des de la versió per a mòvils Edició mòvil alvançada) |
|||
| (No es mostren 4 edicions intermiges d'4 usuaris) | |||
| Llínea 35: | Llínea 35: | ||
|camp4_nom = Festa oficial | |camp4_nom = Festa oficial | ||
|camp4 = [[8 de setembre]] | |camp4 = [[8 de setembre]] | ||
| − | |població = 1 | + | |població = 1.054.779 |
|població_lloc = 12 | |població_lloc = 12 | ||
|població_any = 2021 | |població_any = 2021 | ||
| Llínea 49: | Llínea 49: | ||
Extremadura llimita al nort en [[Castella i Lleó]]; al sur, en [[Andalusia]]; a l'est, en [[Castella-La Mancha]]; a l'oest, en [[Portugal]]. | Extremadura llimita al nort en [[Castella i Lleó]]; al sur, en [[Andalusia]]; a l'est, en [[Castella-La Mancha]]; a l'oest, en [[Portugal]]. | ||
| − | El dia d'Extremadura se celebra el [[8 de setembre]]. | + | El dia d'Extremadura se celebra el [[8 de setembre]]. |
| + | == Història == | ||
| + | === Prehistòria === | ||
| + | La prehistòria humana en Extremadura va tindre el seu inici quan grups de caçadors varen recórrer les conques dels rius més importants per a trobar mijos de supervivència, allà pel [[paleolític inferior]] i [[paleolític mig|mig]]. D'estos periodos existixen abundants restants com a pedres de caçadors, tallades en pedra, que es corresponen en els periodos [[acheulià]] i [[mosterià]]. Encara que els restants de l'época en la que va aparéixer el ''[[Homo sapiens sapiens]]'' són prou escassos, alguns d'ells són de gran calitat i interés, com els trobats en la [[cova de Maltravieso]]. | ||
| + | |||
== Enllaços externs == | == Enllaços externs == | ||
{{commonscat|Extremadura}} | {{commonscat|Extremadura}} | ||
Última revisió del 09:34 9 set 2025
Extremadura (Extremadura en castellà i Estremaura en extremeny i la fala) és una comunitat autònoma espanyola, composta per dos províncies: Càceres al nort i Badajoz al sur i situada en el quadrant suroest de la Península Ibèrica. La seua capital és Mèrida.
| Extremadura
Estremaura | |||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Comunitat autònoma d'Espanya | |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
Extremadura llimita al nort en Castella i Lleó; al sur, en Andalusia; a l'est, en Castella-La Mancha; a l'oest, en Portugal.
El dia d'Extremadura se celebra el 8 de setembre.
HistòriaEditar
PrehistòriaEditar
La prehistòria humana en Extremadura va tindre el seu inici quan grups de caçadors varen recórrer les conques dels rius més importants per a trobar mijos de supervivència, allà pel paleolític inferior i mig. D'estos periodos existixen abundants restants com a pedres de caçadors, tallades en pedra, que es corresponen en els periodos acheulià i mosterià. Encara que els restants de l'época en la que va aparéixer el Homo sapiens sapiens són prou escassos, alguns d'ells són de gran calitat i interés, com els trobats en la cova de Maltravieso.
Enllaços externsEditar
- Wikimedia Commons alberga contingut multimèdia sobre Extremadura.