Diferència entre les revisions de "Hispaniola"

Pàgina nova, en el contingut: «300px|thumb|Localisació de l'illa Hispaniola == Enllaços externs == {{Commonscat|Hispaniola}} Categori…»
 
Text reemplaça - 'criollo' a 'crioll'
(Etiquetes: Editat des de la versió per a mòvils Editat des de la versió per a mòvils)
 
(No se mostren 4 edicions intermiges del mateix usuari)
Llínea 1: Llínea 1:
[[Archiu:Hispaniola (orthographic projection).svg|300px|thumb|Localisació de l'illa Hispaniola]]
[[Archiu:Hispaniola (orthographic projection).svg|300px|thumb|Localisació de l'illa Hispaniola]]
L'illa '''Hispaniola''' (en [[Idioma espanyol|castellà]], ''La Española'', en [[llatí]] i [[Idioma francés|francés]], ''Hispaniola''; en [[crioll haitià]], ''Ispayola'') és una illa del [[mar Carip]] que acull a dos [[Estat]]s sobirans: [[Haití]] i la [[República Dominicana]]. Ubicada entre les illes de [[Cuba]] i [[Jamaica]], a l'oest, i la de [[Puerto Rico]], a l'est, és la segona illa per extensió de l'[[archipèlec]] de les [[Antilles Majors]].
Hispaniola fon el primer territori espanyol en el [[Nou Món]], despuix de ser descobert per [[Cristóbal Colón]] en el seu [[Primer viage de Colón|primer viage en 1492]]. L'illa presenta una dualitat notòria a nivell econòmic, cultural, ètnic i ecològic entre les seues mitats oriental i occidental.
Per superfície és la 22.ª major illa del món, ademés de la dècima més poblada del món i la més poblada d'[[Amèrica]].


== Enllaços externs ==
== Enllaços externs ==
Llínea 5: Llínea 10:


[[Categoria:República Dominicana]]
[[Categoria:República Dominicana]]
[[Categoria:Haiti]]
[[Categoria:Haití]]
[[Categoria:Illes]]
[[Categoria:Illes]]