Diferència entre les revisions de "21 de setembre"

Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
 
(No es mostren 5 edicions intermiges d'4 usuaris)
Llínea 2: Llínea 2:


== Acontenyiments ==
== Acontenyiments ==
*
* [[1580]]: El llogaret de Verger, de setanta huit veïns, situat entre [[Ondara]] i la mar, que pertanygué als Vives, és comprat pel marqués de de Dénia per la cantitat de cinquantaquatre mil lliures.
* [[1917]]: La Comissió d'Estadística de l'Ajuntament propon reduir a una sola, l'antiga plaça de les Herbes i de la Verge de la Pau, passant a denominarse [[Plaça de Lope de Vega]].
* [[1921]]: S'obri per  primera vegada el teló de boca del Gran Teatre d'[[Alzira]], en l'image del Pont de Sant Gregori, obra d'Hipòlit Rovira, per a representar en sessió inaugural l'opereta "Maruxa" d'Amadeu Vives.
* [[1946]]: Gran incendi en la plaça de bous, Cap a les setze hores es detectà un foc en la plaça, entre les mayes i el forjat del primer pis, damunt de les grades 8 i 9, que donava al [[carrer de Xàtiva]]. L'intervenció dels bombers feu que l'incendi fora sofocat en quatre hores d'intens treball. El fòc destruí bona part de la segona naya.


== Aniversaris ==
== Aniversaris ==


* [[Dia de la Pilota Valenciana]]
* [[Dia de la Pilota Valenciana]]
* [[Dia Internacional de l'Alzheimer]]


== Naiximents ==
== Naiximents ==
Llínea 29: Llínea 33:
== Vore també ==
== Vore també ==
{{mesos}}
{{mesos}}
== Bibliografia ==
* [[Antoni Ruiz Negre|Ruiz Negre, Antoni]]. ''Efemèrides i curiositats valencianes''. ([[Edicions Mosseguello]], [[2014]]). ISBN: 978-84-940548-6-0
* Ruiz Negre, Antoni. [[3000 efemèrides i curiositats valencianes]]. (Edicions Mosseguello, [[2022]]). ISBN: 978-84-125453-5-7




[[Categoria:Setembre]]
[[Categoria:Setembre]]