Anar al contingut

Diferència entre les revisions de "Amadorio"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Pàgina nova, en el contingut: «El '''Amadorio''' es un riu de la província d'Alacant. Naix a 900 m d'altura al peu la serra d'Aitana, pròxim al port de Tudons, i desemboca e...».
 
Text reemplaça - 'File:' a 'Archiu:'
(Etiquetes: Editat des de la versió per a mòvils Editat des de la versió per a mòvils)
 
(No es mostren 15 edicions intermiges d'5 usuaris)
Llínea 1: Llínea 1:
El '''Amadorio''' es un [[riu]] de la [[província d'Alacant]].
<div style="line-height: 1em;">
<!-- ficha riu -->{| border="0" cellpadding="4" style="background-color:#f9f9f9; border: 1px solid #aaa; float: right; margin: 0 0 1em 1em; width:250px; border-collapse: collapse; font-size: 90%; clear: right"
|- align=center style="vertical-align: top;"
|style="margin-left: inherit; font-size: medium; line-height: 2em;" colspan="2"| '''Amadorio'''
|-
| align=center colspan="2"|
{| style="background: none;"
|- align=center
| [[Archiu:Rio Amadorio 3.jpg‎|thumb|right|250px|Riu Amadorio]]


Naix a 900 m d'altura al peu la [[serra d'Aitana]], pròxim al [[port de Tudons]], i desemboca en [[La Vila]], en el mar [[Mediterràneu]]. De cabal escàs e irregular, les seues aigües son aprofitades per al regadiu i l'abastiment urbà gràcies als pantans de [[Relleu]] i el [[pantà del Amadorio]].  
|}
----
|- style="vertical-align: top;"
| Llongitut:
| 28,4 km.
|- style="vertical-align: top;"
| Altura del naiximent: 
| 900 msnm.
|- style="vertical-align: top;"
| Cabal mig: 
| n/d m³/s
|- style="vertical-align: top;"
| Superfície conca: 
| 205,2 km²
|- style="vertical-align: top;"
| Conca hidrogràfica: 
| [[Confederació Hidrogràfica del Xúquer]]
|- style="vertical-align: top;"
| Països que travessa:
| [[Espanya]]
|- style="vertical-align: top;"
| Desembocadura:
| [[Mar Mediterràneu]]
|- style="vertical-align: top;"
| Ample desembocadura:
| n/d
|}</div>
<noinclude>
L''''Amadorio''' és un [[riu]] de la [[província d'Alacant]].  


Els seus principals afluents son el riu [[Sella]] i el barranc de la Cova. Travessa encaixonat el casc urbà de [[La Vila]] on numeroses cases estan suspengudes en el barranc.  
Naix a 900 m d'altura al peu la [[serra d'Aitana]], pròxim al [[port de Tudons]], i desemboca en [[La Vila]], en el mar [[Mediterràneu]]. De cabal escàs i irregular, les seues aigües són aprofitades per al regadiu i l'abastiment urbà gràcies als pantans de [[Relleu]] i el [[pantà de l'Amadorio]].  


== Veja's també ==
Els seus principals afluents són el [[riu Sella]] i el barranc de la Cova. Travessa encaixonat el núcleu urbà de [[La Vila]] a on numeroses cases estan suspengudes en el barranc.
*[[Pantà del Amadorio]]
 
== Vore també ==
*[[Pantà de l'Amadorio]]
 
== Referències ==
{{Traduït de|es|Amadorio}}


== Enllaços externs ==
== Enllaços externs ==
{{commonscat|Amadorio River}}
*[http://www.chj.es/cgi-bin/marinab.asp Confederació hidrogràfica del Xúquer - Sistema Marina Baixa]
*[http://www.chj.es/cgi-bin/marinab.asp Confederació hidrogràfica del Xúquer - Sistema Marina Baixa]


== Referències ==
[[Categoria:Rius d'Espanya]]
* {{Traduït de|es|Amadorio}}
 
[[Categoria:Rius de la Comunitat Valenciana]]
[[Categoria:Rius de la Comunitat Valenciana]]
[[Categoria:Rius d'Espanya]]

Última revisió del 14:03 23 oct 2025

Amadorio
Riu Amadorio

Llongitut: 28,4 km.
Altura del naiximent: 900 msnm.
Cabal mig: n/d m³/s
Superfície conca: 205,2 km²
Conca hidrogràfica: Confederació Hidrogràfica del Xúquer
Països que travessa: Espanya
Desembocadura: Mar Mediterràneu
Ample desembocadura: n/d

L'Amadorio és un riu de la província d'Alacant.

Naix a 900 m d'altura al peu la serra d'Aitana, pròxim al port de Tudons, i desemboca en La Vila, en el mar Mediterràneu. De cabal escàs i irregular, les seues aigües són aprofitades per al regadiu i l'abastiment urbà gràcies als pantans de Relleu i el pantà de l'Amadorio.

Els seus principals afluents són el riu Sella i el barranc de la Cova. Travessa encaixonat el núcleu urbà de La Vila a on numeroses cases estan suspengudes en el barranc.

Vore també

[editar | editar còdic]

Referències

[editar | editar còdic]

Enllaços externs

[editar | editar còdic]

Commons