Diferència entre les revisions de "Coca de llanda"
mSense resum d'edició |
Sense resum d'edició |
||
| (No es mostren 24 edicions intermiges d'8 usuaris) | |||
| Llínea 1: | Llínea 1: | ||
[[File:Coca de llanda de València.jpg|thumb|250px|Coca de llanda de [[Valéncia]]]] | |||
[[Archiu:Coca de llanda, Castellón.jpg|thumb|250px|Coca de llanda]] | |||
El consum i l'elaboració de la '''Coca de llanda''' és general en tot el [[Regne de Valéncia]], tant a nivell comercial com casolà. | |||
Rep el nom del mole rectangular de [[llanda]] a on la cuinen. Encara que tenen receptes similars, segons les comarques, reben noms diferents: | |||
* En la [[Provincia d'Alacant]] la nomenen '''coca bova''' i '''coca secreta'''. | |||
* En la [[Provincia de Castelló]] es diu '''coca mal feta''' i '''coca mida'''. | |||
* En la [[Provincia de Valéncia]], es diu '''coca de llanda''', '''coca en llanda''' i''' coca de mida'''. | |||
Es pot ficar o no [[armela]] per damunt. | |||
== Ingredients == | == Ingredients == | ||
Els ingredients | [[Archiu:Cocall.jpg|thumb|250px|Coca de llanda]] | ||
*[[Sucre]] 500 g. | Els ingredients són els següents: | ||
*[[Farina]] 500 g. | |||
*[[Llet]] 500 g. | * [[Sucre]] 500 g. | ||
*[[oli| | * [[Farina]] 500 g. | ||
*[[Ou|Ous]] (4). | * [[Llet]] 500 g. | ||
*Paperets de llimonada 4 | * [[oli|Oli]] 250 g. | ||
*[[Llima]] rallada. | * [[Ou|Ous]] (4). | ||
* Paperets de llimonada 4 | |||
* [[Llima]] rallada. | |||
* [[Armela]], opcional. | |||
== Elaboració == | |||
Batrem les clares a punt de neu. Afegirem el sucre i ho treballarem fins que no es note. Posarem els rovells de l'ou, ho mesclarem i afegirem la farina poc a poc, aixina com, la ralladura de la llima. En una llanda de vora alta i forrada de paper, posarem la massa i ho colocarem al forn a 180ºc durant 40 minuts. | |||
== Observacions == | |||
Una manera de saber si tenim la coca cuita és clavant un [[gavinet]], si el gavinet ix net ya la tenim feta. | |||
== Enllaços externs == | |||
* [https://www.youtube.com/watch?v=jvzmfqu_RjQ Coca malfeta o Coca de llanda - Vídeo - Youtube] | |||
[[Categoria:Gastronomia]] | [[Categoria:Gastronomia]] | ||
[[Categoria:Gastronomia de la Comunitat Valenciana]] | [[Categoria:Gastronomia de la Comunitat Valenciana]] | ||
[[Categoria:Dolços | [[Categoria:Dolços]] | ||
[[Categoria:Dolços valencians]] | |||
[[Categoria:Coques]] | |||
[[Categoria:Coques dolces]] | [[Categoria:Coques dolces]] | ||
Última revisió del 18:54 6 feb 2026


El consum i l'elaboració de la Coca de llanda és general en tot el Regne de Valéncia, tant a nivell comercial com casolà.
Rep el nom del mole rectangular de llanda a on la cuinen. Encara que tenen receptes similars, segons les comarques, reben noms diferents:
- En la Provincia d'Alacant la nomenen coca bova i coca secreta.
- En la Provincia de Castelló es diu coca mal feta i coca mida.
- En la Provincia de Valéncia, es diu coca de llanda, coca en llanda i coca de mida.
Es pot ficar o no armela per damunt.
Ingredients
[editar | editar còdic]
Els ingredients són els següents:
- Sucre 500 g.
- Farina 500 g.
- Llet 500 g.
- Oli 250 g.
- Ous (4).
- Paperets de llimonada 4
- Llima rallada.
- Armela, opcional.
Elaboració
[editar | editar còdic]Batrem les clares a punt de neu. Afegirem el sucre i ho treballarem fins que no es note. Posarem els rovells de l'ou, ho mesclarem i afegirem la farina poc a poc, aixina com, la ralladura de la llima. En una llanda de vora alta i forrada de paper, posarem la massa i ho colocarem al forn a 180ºc durant 40 minuts.
Observacions
[editar | editar còdic]Una manera de saber si tenim la coca cuita és clavant un gavinet, si el gavinet ix net ya la tenim feta.