Diferència entre les revisions de "Donís Martin i Albizúa"

mSense resum d'edició
Text reemplaça - ' s’' a ' s''
 
(No es mostren 7 edicions intermiges d'3 usuaris)
Llínea 24: Llínea 24:
| premis            =  
| premis            =  
| lloc web          =  
| lloc web          =  
| signatura         =  
| firma         =  
| notes a peu      =  
| notes a peu      =  
}}
}}


'''Donís Martin i Albizúa''', naixcut en [[Valéncia]], el [[19 d'abril]] de [[1944]], en el [[barri de Russafa]], realisà Estudis Tècnics d'Aparellador, professió que eixercix des de l'any [[1966]].


La seua afició lliterària la desenrolla des de l'infància, escrivint el seu primer poema als 8 anys i guanyant numerosos certàmens lliteraris escolars.


S’incorpora a la lliteratura en [[llengua valenciana]] en [[1974]], en un [[Llibret]] de [[Falla]] que va obtindre el Primer Premi d'Autors Novells. Des d'eixe moment, integrat en el grup de poetes de [[Lo Rat Penat]], se dedica fonamentalment a la poesia festiva, per la que ha conseguit, fins ara, 15 Premis Extraordinaris en els concursos de [[Llibret|Llibrets de Falla]]. És autor de molts Apropòsits fallers, premiats en el concurs de [[JCF]].


'''Donís Martin i Albizúa''', naixcut en [[Valéncia]], el [[19 d'abril]] de [[1944]], en el [[barri de Russafa]], realisà Estudis Tècnics d’Aparellador, professió que eixercix des de l’any [[1966]].
En l'any [[1988]], va escriure els Apropòsits i Poemas d'Exaltació de les [[Falleres Majors]] de Valéncia, en l'última ocasió que este acte es va realisar en el [[Teatre Principal]] de Valéncia. En l'any [[1995]] va ser el poeta mantenedor de la [[Fallera Major Infantil de Valéncia]] i de les Falleres de la Junta Local de [[Torrent]].


La seua afició lliterària la desenrolla des de l’infància, escrivint el seu primer poema als 8 anys i guanyant numerosos certàmens lliteraris escolars.
Profundament enamorat de Valéncia i de les seues tradicions s'integra en elles donant vida a un dels “Bultos de San Esteve” i al famós “capellà de les Roques” de la Festa del [[Corpus]] sent el primer seglar que el representa en l'història de la Festivitat.
 
S’incorpora a la lliteratura en [[llengua valenciana]] en [[1974]], en un [[Llibret]] de [[Falla]] que va obtindre el Primer Premi d’Autors Novells. Des d’eixe moment, integrat en el grup de poetes de [[Lo Rat Penat]], se dedica fonamentalment a la poesia festiva, per la que ha conseguit, fins ara, 15 Premis Extraordinaris en els concursos de [[Llibret|Llibrets de Falla]]. És autor de molts Apropòsits fallers, premiats en el concurs de [[JCF]].
 
En l’any [[1988]], va escriure els Apropòsits i Poemas d’Exaltació de les [[Falleres Majors]] de Valéncia, en l’última ocasió que este acte es va realisar en el [[Teatre Principal]] de Valéncia. En l’any [[1995]] va ser el poeta mantenedor de la [[Fallera Major Infantil de Valéncia]] i de les Falleres de la Junta Local de [[Torrent]].
 
Profundament enamorat de Valéncia i de les seues tradicions s’integra en elles donant vida a un dels “Bultos de San Esteve” i al famós “capellà de les Roques” de la Festa del [[Corpus]] sent el primer seglar que el representa en l’història de la Festivitat.


El seu estil poètic fa que siga un mantenedor solicitat per a exaltar a la dòna valenciana, de lo que donen fe numeroses [[Comissió fallera|Comissions de Falles]] de la ciutat de Valéncia i de pobles com [[Alaquàs]], [[Alboraya]], [[Algemesí]], [[Benicarlo]], [[Gandia]], [[Nàquera]], etc…. Gremis de Platers i de Fusters, Associacions Vicentines i “Amics de la Poesia”, associació que el guardonà en la “Lira de Plata”.
El seu estil poètic fa que siga un mantenedor solicitat per a exaltar a la dòna valenciana, de lo que donen fe numeroses [[Comissió fallera|Comissions de Falles]] de la ciutat de Valéncia i de pobles com [[Alaquàs]], [[Alboraya]], [[Algemesí]], [[Benicarlo]], [[Gandia]], [[Nàquera]], etc…. Gremis de Platers i de Fusters, Associacions Vicentines i “Amics de la Poesia”, associació que el guardonà en la “Lira de Plata”.


Ha segut en tres ocasions el poeta del “Dia de la Paraula Valenciana”, organisat per l’[[Ajuntament de Valéncia]].
Ha segut en tres ocasions el poeta del “Dia de la Paraula Valenciana”, organisat per l'[[Ajuntament de Valéncia]].


Com a poeta líric té una extensa producció. En els [[Jocs Florals]] de la Ciutat i Regne de Valéncia, ha obtingut “l’Englatina d’Or” en els anys: [[1987]] i [[1990]], la “Viola d’Or” en l’any 1990 i l’Accesit a la Flor Natural en l’any 1987. En els CXI Jocs Florals celebrats en [[1994]], va obtindre la Flor Natural i va ser distinguit en el títul de “Mestre en Gai Saber”.
Com a poeta líric té una extensa producció. En els [[Jocs Florals]] de la Ciutat i Regne de Valéncia, ha obtengut “l’Englatina d'Or” en els anys: [[1987]] i [[1990]], la “Viola d'Or” en l'any 1990 i l'Accesit a la Flor Natural en l'any 1987. En els CXI Jocs Florals celebrats en [[1994]], va obtindre la Flor Natural i va ser distinguit en el títul de “[[Mestre en Gai Saber]]”.


[[Categoria:Biografies]]
[[Categoria:Valencians]]
[[Categoria:Valencians]]
[[Categoria:Poetes]]
[[Categoria:Poetes valencians]]
[[Categoria:Poetes valencians]]
[[Categoria:Escritors]]
[[Categoria:Escritors valencians]]
[[Categoria:Escritors valencians]]