Diferència entre les revisions de "Torres dels Serrans"

m Text reemplaça - ' sigut ' a ' segut '
Llínea 8: Llínea 8:
==  Introducció ==
==  Introducció ==


El monument, és una mostra del [[gòtic]] militar i va ser declarat [[Monument Històric Artístic Nacional]] el 3 de [[juny]] de [[1931]]. Dispon de dos torres poligonals simètriques, unides per un cos central, que remarquen el caràcter defensiu; la seua funció no es llimità a estes tasques perque la seua presència, les fa semblar més a un arc triumfal que a una fortalea defensiva. I com a tal, foren utilisades en diverses ocasions, com testifiquen documents de l'época.
El monument, és una mostra del [[gòtic]] militar i va ser declarat [[Monument Històric Artístic Nacional]] el [[3 de juny]] de [[1931]]. Dispon de dos torres poligonals simètriques, unides per un cos central, que remarquen el caràcter defensiu; la seua funció no es llimità a estes tasques perque la seua presència, les fa semblar més a un arc triumfal que a una fortalea defensiva. I com a tal, foren utilisades en diverses ocasions, com testifiquen documents de l'época.


:Un eixemple lo tenim en este fragment  d'En [[Ricart Garcia Moya]]:
:Un eixemple lo tenim en este fragment  d'En [[Ricart Garcia Moya]]:
Llínea 22: Llínea 22:




Per tant, en [[1526]] la [[Real Senyera]] va ser acompanyada per milers de lansquenets alemanys i companyies valencianes, grans canons de [[Xàtiva]], cos armat del [[Centenar de la Ploma]] i el Virrei, música marcial de tabals, pifres i trompetes. I no és per molestar. Pero, va haver en alguna de les que ara es titulen "comunitats històriques" ([[Catalunya]], [[País Vasc]], [[Galícia]]...) una bandera equiparable a la Real Senyera en tant que valor material, històric i protocolari? Sospite que no."
Per tant, en l'any [[1526]] la [[Real Senyera]] va ser acompanyada per milers de lansquenets alemanys i companyies valencianes, grans canons de [[Xàtiva]], cos armat del [[Centenar de la Ploma]] i el Virrei, música marcial de tabals, pifres i trompetes. I no és per molestar. Pero, va haver en alguna de les que ara es titulen "comunitats històriques" ([[Catalunya]], [[País Vasc]], [[Galícia]]...) una bandera equiparable a la Real Senyera en tant que valor material, històric i protocolari? Sospite que no."


== L'edifici. ==
== L'edifici. ==