Diferència entre les revisions de "Nicolas de Condorcet"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
Llínea 10: Llínea 10:
 
| lloc_mort = [[Bourg-la-Regne]] [[França]]   
 
| lloc_mort = [[Bourg-la-Regne]] [[França]]   
 
}}
 
}}
'''Marie-Jean-Antoine Nicolas de Caritat''', marqués de Condorcet, conegut com a '''Nicolas de Condorcet''' ([[Ribemont]], [[Aisne]], [[França]], [[17 de setembre]] de [[1743]] - [[Bourg-la-Regne]] [[França]], 28 o 29 de març de [[1794]]), fon un filòsof, científic, matemàtic, polític i politòlec francés.
+
'''Marie-Jean-Antoine Nicolas de Caritat''', marqués de Condorcet, conegut com a '''Nicolas de Condorcet''' ([[Ribemont]], [[Aisne]], [[França]], [[17 de setembre]] de [[1743]] - [[Bourg-la-Regne]] [[França]], 28 o 29 de març de [[1794]]), fon un filòsof, científic, matemàtic, polític i politòlec francés.
  
El seu sorprenent nivell de coneiximents va motivar que [[Voltaire]] ho nomenara com a «filòsof universal», a l'hora que és descrit per [[Jean le Rond d'Alembert|D'Alembert]] com «un volcà cobert de neu», lo que coincidix en lo expressat per [[Julie de Lespinasse|mademoiselle de Lespinasse]]: «Esta ànima assossegada i moderada en el curs ordinari de la vida es convertix en ardent i fogosa quan es tracta de defendre als oprimits o de defendre lo que encara li és més volgut: la llibertat dels hòmens...».
+
El seu sorprenent nivell de coneiximents va motivar que [[Voltaire]] el nomenara com a «filòsof universal», a l'hora que és descrit per [[Jean le Rond d'Alembert|D'Alembert]] com «un volcà cobert de neu», lo que coincidix en lo expressat per [[Julie de Lespinasse|mademoiselle de Lespinasse]]: «Esta ànima assossegada i moderada en el curs ordinari de la vida es convertix en ardent i fogosa quan es tracta de defendre als oprimits o de defendre lo que encara li és més volgut: la llibertat dels hòmens...».
  
 
== Cites ==
 
== Cites ==

Revisió de 18:20 11 març 2025

Marie-Jean-Antoine Nicolas de Caritat
Nicolas de Condorcet.PNG
Nacionalitat: Francesa
Ocupació: Filòsof, matemàtic, politòlec i polític.
Naiximent: 17 de setembre de 1743
Lloc de naiximent: Ribemont, Aisne, França
Defunció: 28 o 29 de març de 1794
Lloc de defunció: Bourg-la-Regne França

Marie-Jean-Antoine Nicolas de Caritat, marqués de Condorcet, conegut com a Nicolas de Condorcet (Ribemont, Aisne, França, 17 de setembre de 1743 - † Bourg-la-Regne França, 28 o 29 de març de 1794), fon un filòsof, científic, matemàtic, polític i politòlec francés.

El seu sorprenent nivell de coneiximents va motivar que Voltaire el nomenara com a «filòsof universal», a l'hora que és descrit per D'Alembert com «un volcà cobert de neu», lo que coincidix en lo expressat per mademoiselle de Lespinasse: «Esta ànima assossegada i moderada en el curs ordinari de la vida es convertix en ardent i fogosa quan es tracta de defendre als oprimits o de defendre lo que encara li és més volgut: la llibertat dels hòmens...».

Cites

En tots els casos és deure la persona de be dir públicament i en veu alta tot lo que crea que és veritat.
Nicolas de Condorcet

Enllaços externs

Commons