Diferència entre les revisions de "30 d'abril"
Anar a la navegació
Anar a la busca
| Llínea 4: | Llínea 4: | ||
* [[1243]]: Camí de [[Barcelona]] per a assistir a un concili provincial, és seqüestrat i assessinat en Coll de Balaguer, prop de [[Tortosa]], el [[bisbe de Valéncia]], [[Ferrer de Pallarés]]. | * [[1243]]: Camí de [[Barcelona]] per a assistir a un concili provincial, és seqüestrat i assessinat en Coll de Balaguer, prop de [[Tortosa]], el [[bisbe de Valéncia]], [[Ferrer de Pallarés]]. | ||
* [[1303]]: El rei [[Jaume II]] senyala a Bertran de Canelles, procurador del regne, que rebrà com a salari anual huit mil sous, dels que ha de mantindre a cinc hòmens armats. | * [[1303]]: El rei [[Jaume II]] senyala a Bertran de Canelles, procurador del regne, que rebrà com a salari anual huit mil sous, dels que ha de mantindre a cinc hòmens armats. | ||
| + | * 1321 El Rei expedix un privilegi, pel qual concedix als habitants de l'alqueria de Xàbia en el terme de Dénia, a instàncies de Tomàs Carrasqueny i Miquel Segarra, procuradors nomenats per ells, que tots els anys en el dia de Nadal, en haver jurant davant del Justicia de Dénia, triara i nomenara a un home de dita alqueria com a lloctinent seu. | ||
| + | * 1356 El bisbe Hugo de Fenollet aprova en Valéncia, la fundació d'una confraria en el nom de Nostra Senyora de la Seu en el misteri de son Trànsit i Assunció gloriosa. | ||
== Naiximents == | == Naiximents == | ||
Revisió de 07:21 5 dec 2025
| << | Abril 2025 | >> | ||||
| dl | dt | dc | dj | dv | ds | dg |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | ||||
| Tots els dies | ||||||
Acontenyiments
- 1243: Camí de Barcelona per a assistir a un concili provincial, és seqüestrat i assessinat en Coll de Balaguer, prop de Tortosa, el bisbe de Valéncia, Ferrer de Pallarés.
- 1303: El rei Jaume II senyala a Bertran de Canelles, procurador del regne, que rebrà com a salari anual huit mil sous, dels que ha de mantindre a cinc hòmens armats.
- 1321 El Rei expedix un privilegi, pel qual concedix als habitants de l'alqueria de Xàbia en el terme de Dénia, a instàncies de Tomàs Carrasqueny i Miquel Segarra, procuradors nomenats per ells, que tots els anys en el dia de Nadal, en haver jurant davant del Justicia de Dénia, triara i nomenara a un home de dita alqueria com a lloctinent seu.
- 1356 El bisbe Hugo de Fenollet aprova en Valéncia, la fundació d'una confraria en el nom de Nostra Senyora de la Seu en el misteri de son Trànsit i Assunció gloriosa.
Naiximents
Decesos
Festes
Santoral catòlic
- St. Pio, p.
- Stes. Sofia i Sabina
Vore també
| Giner | Febrer | Març | Abril | Maig | Juny | Juliol | Agost | Setembre | Octubre | Novembre | Decembre |
Bibliografia
- Ruiz Negre, Antoni. Efemèrides i curiositats valencianes. (Edicions Mosseguello, 2014). ISBN: 978-84-940548-6-0
- Ruiz Negre, Antoni. 3000 efemèrides i curiositats valencianes. (Edicions Mosseguello, 2022). ISBN: 978-84-125453-5-7