Diferència entre les revisions de "Associació Cultural l'Horta de Valéncia"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
Llínea 16: Llínea 16:
  
 
== Barraques i alqueries ==
 
== Barraques i alqueries ==
 +
 +
Cada volta es més gran el llistat de barraques i alqueries en les que ha intervingut l'Associació Cultural l'Horta de Valéncia en la seua defensa i rehabilitació. Eixemples son:
 +
 +
* Alqueria Manetes
 +
* Barraca Cotofio
 +
* Barraca Carro
 +
* Barraca Carbonell
 +
* Barraca Cucalo
 +
* Barraca Coixo
 +
* Alqueria del Rei
 +
* Barraca Panach
 +
* Barraca Bayona

Revisió de 17:25 19 nov 2025

L'Associació Cultural l'Horta de Valéncia o simplement Associació Cultural l'Horta és una entitat cultural valenciana i valencianista.

Història

L'Associació Cultural l'Horta de Valéncia naixqué de la mà del seu fundador Manuel García-Pardo.

Objectius

Des del seu començament el seu propòsit ha segut la recuperació del ric patrimoni rural valencià i recolzar des d'ella, la cultura, l'identitat, les festes, la música, les tradicions i la Llengua Valenciana i como no, la promoció del producte autòcton i més valencià fomentant el consum de proximitat.

Recuperació del patrimoni

L'associació s'ha convertit en un referent dins i fòra de Valéncia en la recuperació de festes tan antigues i eventualment perdudes de l'horta valenciana com la festa de la Puríssima Concepció celebrada en el marc incomparable de l'horta de Forn d'Halcedo, els cants d'Albaes i danses populars en tabal i dolçaina, organisació anual de concursos de Belems hortelans o la difusió de tradicions que mostren com era la forma particular valenciana de fer els velatoris als chiquets fallits menors de 8 anys, rodejats d'unes celebracions molt particulars, com ha segut la recent recreació feta pels festers de l'horta del velatori de l'Albaet.

L'associació també manté un ferm compromís en la recuperació de l'arquitectura tradicional de l'horta valenciana i treballa intensament per la defensa de les barraques i alqueries valencianes abandonades, declarades Bens de Rellevància Local oficialment, i que a pesar d'alló reben poca o cap atenció institucional i estan clarament en perill d'extinció.

Barraques i alqueries

Cada volta es més gran el llistat de barraques i alqueries en les que ha intervingut l'Associació Cultural l'Horta de Valéncia en la seua defensa i rehabilitació. Eixemples son:

  • Alqueria Manetes
  • Barraca Cotofio
  • Barraca Carro
  • Barraca Carbonell
  • Barraca Cucalo
  • Barraca Coixo
  • Alqueria del Rei
  • Barraca Panach
  • Barraca Bayona