Ir al contenido

Diferència entre les revisions de "Traca"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
m Canviat nivell de protecció per a "Traca" (‎[edit=autoconfirmed] (expira el dia 21:46, 23 març 2013 (UTC)) ‎[move=sysop] (indefinit))
m Text reemplaça - 'Foc' a 'Fòc'
Llínea 11: Llínea 11:
* [[Despertà]]
* [[Despertà]]
* [[Mascletà]]
* [[Mascletà]]
* [[Foc d'artifici]]
* [[Fòc d'artifici]]
* [[Nit del Foc de Valéncia|Nit del Foc]]
* [[Nit del Fòc de Valéncia|Nit del Fòc]]
* [[Falles]]
* [[Falles]]
* [[Plantà]]
* [[Plantà]]

Revisió de 15:28 4 oct 2015

Archiu:Traca2.jpg
Traques
Archiu:Traca3.jpg
Traca


Una traca és un producte pirotècnic consistent en una successió de petarts o coets units per una mecha que exploten d'una manera continuada i rítmica terminant normalment en un tro final de major potencia, és un sò similar a una "ametralladora" de successius dispars. Son de llongitut variable seent comuns de deu metros fins a cent. No obstant també se fabriquen traques de varis centenars de metros per encàrrec. Es poden penchar en l'aire com la de l'image o soltes en terra.

Son originàries de la Comunitat Valenciana seent fonamentals en el desenroll de les mascletaes (el màxim exponent d'una traca) i en molts actes de les falles. També son sempre utilisades per tradició durant diverses celebracions com poden ser bodes, batejos o comunions.

Vore també