Diferència entre les revisions de "Transcripció"

Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llínea 1: Llínea 1:
[[File:DNA transcription.jpg|right|thumb|200px]]
[[File:DNA transcription.jpg|right|thumb|200px]]
La '''transcripció''' és un procediment que servix per a fabricar les [[proteïna|proteïnes]] junt en la [[traducció (biologia)]].
La '''transcripció''' és un procediment que servix per a fabricar les [[proteïna|proteïnes]] junt en la [[traducció (biologia)|traducció]].


== Procediment ==
== Procediment ==
L'ADN s'obri i comença a passar una cadena d'[[ARN]] [[ARN mensager|mensager]] que copia gastant les bases complementàries, la sequència de bases nitrogenades que estan en triplets, tres bases nitrogenades, pero en conte de [[timina]] copia [[uracil]] al triplet copiat en l'[[ARN mensager]] se li diu codó. L'[[ARN mensager]] va al [[citoplasma]] a on s'inicia la [[traducció (biologia)]].
L'ADN s'obri i comença a passar una cadena d'[[ARN]] [[ARN mensager|mensager]] que copia gastant les bases complementàries, la sequència de bases nitrogenades que estan en triplets, tres bases nitrogenades, pero en conte de [[timina]] copia [[uracil]] al triplet copiat en l'[[ARN mensager]] se li diu codó. L'[[ARN mensager]] va al [[citoplasma]] a on s'inicia la [[traducció (biologia)|traducció]].


[[Categoria:Biologia]]
[[Categoria:Biologia]]
[[Categoria:Genètica]]
[[Categoria:Genètica]]