Ir al contenido

Diferència entre les revisions de "Virus"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Sin resumen de edición
mSin resumen de edición
Llínea 1: Llínea 1:
[[File:110523-cicekvirusu.widec.jpg|thumb|right|190px|Virus]]
[[File:110523-cicekvirusu.widec.jpg|thumb|right|190px|Virus]]
En [[biologia]], un '''virus''' (del [[llatí]] virus, «toxina» o «verí») és un [[agent infecciós]] [[microscòpic]] [[acelular]] que soles pot multiplicar-se dins de les [[cèlula|células]] d'atres [[organisme|organismes]] per lo que se li diu un paràsit intracelular obligat. És per este motiu pel que no és considerat un ser viu sino que se troba en la frontera d'estos.
En [[biologia]], un '''virus''' (del [[llatí]] virus, «toxina» o «verí») és un [[agent infecciós]] [[microscòpic]] [[acelular]] que soles pot multiplicar-se dins de les [[cèlula|célules]] d'atres [[organisme|organismes]] per lo que se li diu un paràsit intracelular obligat. És per este motiu pel que a voltes no és considerat per alguns cientifics com a un ser viu sino que es troba en la frontera d'estos.


Els virus infecten tots els tipos d'organismes, des d'[[animal|animals]] i [[vegetal|vegetals]], fins a [[bactèria|bactèries]] i [[archaea|arquees]].  
Els virus infecten tots els tipos d'organismes, des d'[[animal|animals]] i [[vegetal|vegetals]], fins a [[bactèria|bactèries]] i [[archaea|arquees]].  

Revisió de 11:16 9 jul 2017

Virus

En biologia, un virus (del llatí virus, «toxina» o «verí») és un agent infecciós microscòpic acelular que soles pot multiplicar-se dins de les célules d'atres organismes per lo que se li diu un paràsit intracelular obligat. És per este motiu pel que a voltes no és considerat per alguns cientifics com a un ser viu sino que es troba en la frontera d'estos.

Els virus infecten tots els tipos d'organismes, des d'animals i vegetals, fins a bactèries i arquees.

Referències