Diferència entre les revisions de "José Sánchez Adell"

Sense resum d'edició
Llínea 16: Llínea 16:
== Biografia ==
== Biografia ==


José Sánchez Adell fon alumne de les Escoles Pies i de l'[[Institut Francesc Ribalta de Castelló]] abans de completar la seua formació en l'[[Universitat de Valéncia]], a on es va llicenciar en Filosofia i Lletres en l'any [[1946]]. Immediatament, va passar a treballar com a professor adjunt mentres que obtenia el títul de doctor en el mateix centre en una tesis sobre la vila medieval de Castelló. Abans de complir els 30 anys, fon professor i director de l'Institut de la Vall d'Uxó. Posteriorment, va eixercir com a mestre en l'antiga Escola Normal de Magisteri des de [[1950]], com a catedràtic des de [[1958]] i com a director des de [[1977]]. Al mateix temps, eixercia com a professor d'Història Medieval al [[Colege Universitari de Castelló]] (CUC).
José Sánchez Adell naixqué en el passeig de Morella de la ciutat de Castelló de la Plana, el 5 de juliol de l'any 1923. Els seus pares foren Manuel Sánchez de [[Gàtova]] i Josefa Adell d'[[Albocàsser]].


Paralelament a la seua tasca docent, Sánchez Adell va continuar la tasca d'[[Ángel Sánchez Gozalbo]] o [[Lluís Revest]] i es va convertir en un dels investigadors més importants de l'época medieval en l'actual [[Província de Castelló]], com aixina ho demostren els seus numerosos treballs. En l'any [[1963]] fon nomenat membre corresponent de la [[Real Acadèmia de l'Història]].
José Sánchez Adell fon alumne de les Escoles Pies i de l'[[Institut Francesc Ribalta de Castelló]] abans de completar la seua formació en l'[[Universitat de Valéncia]], a on es va llicenciar en Filosofia i Lletres en l'any [[1946]]. Dos anys més tart publicà el primer, de molts artículs, que li valdrien el calificatiu d'humaniste. Immediatament, va passar a treballar com a professor adjunt mentres que obtenia el títul de doctor en el mateix centre en una tesis sobre la vila medieval de Castelló. Abans de complir els 30 anys, fon professor i director de l'Institut Laboral de la [[La Vall d'Uxó|Vall d'Uxó]]. Posteriorment, va eixercir com a mestre en l'antiga Escola Normal de Magisteri des de [[1950]], com a catedràtic des de [[1958]] i com a director des de [[1977]]. Al mateix temps, eixercia com a professor d'Història Medieval en el [[Colege Universitari de Castelló]] (CUC). S'especialisà en l'[[Edat Mija]].
 
Paralelament a la seua llabor docent, Sánchez Adell va continuar la tasca d'[[Ángel Sánchez Gozalbo]] o [[Lluís Revest]] i es va convertir en un dels investigadors més importants de l'época medieval en l'actual [[Província de Castelló]], com aixina ho demostren els seus numerosos treballs. En l'any [[1963]] fon nomenat membre corresponent de la [[Real Acadèmia de l'Història]].


Ademés, Sánchez Adell va desenrollar varis càrrecs importants dins de la ciutat de Castelló. Fon un personage fonamental dins de la [[Societat Castellonenca de Cultura]] (SCC), desenrollant successivament els càrrecs de secretari ([[1959]]-[[1983]]), vicepresident ([[1983]]-[[1991]]) i president ([[1991]]-[[2005]]), en lloc del desaparegut [[Casimir Melià Tena]]. Va mantindre una estreta relació personal en atres personalitats culturals locals com per eixemple [[Bernat Artola]], [[Vicent Sos Baynat]] o [[Germà Colón]].
Ademés, Sánchez Adell va desenrollar varis càrrecs importants dins de la ciutat de Castelló. Fon un personage fonamental dins de la [[Societat Castellonenca de Cultura]] (SCC), desenrollant successivament els càrrecs de secretari ([[1959]]-[[1983]]), vicepresident ([[1983]]-[[1991]]) i president ([[1991]]-[[2005]]), en lloc del desaparegut [[Casimir Melià Tena]]. Va mantindre una estreta relació personal en atres personalitats culturals locals com per eixemple [[Bernat Artola]], [[Vicent Sos Baynat]] o [[Germà Colón]].
Llínea 28: Llínea 30:
En un pla molt diferent, també va presidir la [[Caixa d'Aforros i Mont de Pietat de Castelló]] entre els anys [[1976]] i [[1988]].
En un pla molt diferent, també va presidir la [[Caixa d'Aforros i Mont de Pietat de Castelló]] entre els anys [[1976]] i [[1988]].


Casat en Elena Almela, varen tindre quatre fills, entre ells [[Elena Sánchez Almela]], actual responsable de l'Archiu Municipal Històric de la ciutat de Castelló.
Casat en Elena Almela Delgado, varen tindre quatre fills: Elena, José Manuel, Manuel i Pablo, entre ells [[Elena Sánchez Almela]], actual responsable de l'Archiu Municipal Històric de la ciutat de Castelló. Pare i filla tingueren l'oportunitat de treballar junts buscant entre documents i lligalls.


== Obra ==
== Obra ==