Diferència entre les revisions de "El perill catalá"

Llínea 29: Llínea 29:
== Sinopsis ==
== Sinopsis ==


El llibre és una recopilació d'artículs sobre l'història i la [[llengua valenciana|llengua dels valencians]], que posa els punts sobre les is d'una manera didàctica, convincent i conciliadora.  
El perill catalá, un ensaig que l'autor feu public en 1931, del qual recomanem la seua llectura per poder contrastar els seus plantejaments pero sobre tot la seua possible vigencia.
 
''El perill catalá'' es publica en un moment en el qual el valencianisme es mostra totalment actiu, pero a on ya existix una bicefalia declarada entre els propancatalanistes –assimilistes unitaristes- i els que perseguixen un valencianisme, producte d'arrelats sentiments patris i d'autoctonistes postures respecte dels icons que podien ser base en les seus actuacions immediates o en les seues aspiracions de futur.


== Vore també ==
== Vore també ==