Diferència entre les revisions de "25 de març"

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Anar a la navegació Anar a la busca
 
Llínea 4: Llínea 4:
 
* [[1339]]: El Consell no permet que els veïns facen obres en els valls nous, murs, torres i portals, fins que el bisbe, clero, cavallers, i rics hòmens contribuïxquen a les mateixes, segons se'ls obliga en el [[Furs]].
 
* [[1339]]: El Consell no permet que els veïns facen obres en els valls nous, murs, torres i portals, fins que el bisbe, clero, cavallers, i rics hòmens contribuïxquen a les mateixes, segons se'ls obliga en el [[Furs]].
 
* [[1446]]: Donya Leonor Manuel de Villena, que adoptarà el nom de sor [[Isabel de Villena]], professa en el real convent de Clarises Franciscanes de la Santissima Trinitat de [[Valéncia]], del qual serà Abadesa dèsset anys més tart, fins al dia [[2 de juliol]] de [[1490]] en la que fallirà victima de la [[pesta]].
 
* [[1446]]: Donya Leonor Manuel de Villena, que adoptarà el nom de sor [[Isabel de Villena]], professa en el real convent de Clarises Franciscanes de la Santissima Trinitat de [[Valéncia]], del qual serà Abadesa dèsset anys més tart, fins al dia [[2 de juliol]] de [[1490]] en la que fallirà victima de la [[pesta]].
* 1474 Donya Leonor Manuel de Villena, que adoptarà el nom de Sor Isabel de Villena, professa en el real convent de Clarises Franciscanes de la Santísima Trinitat de Valéncia, del qual será Abadesa dèsset anys més tart, fins al dia 2 de juliol de 1490 en que fallirà victima de la pesta.
+
* [[1474]]: Donya Leonor Manuel de Villena, que adoptarà el nom de [[Sor Isabel de Villena]], professa en el real convent de Clarises Franciscanes de la [[Convent de la Trinitat|Santísima Trinitat de Valéncia]], del qual será [[Abadesa]] dèsset anys més tart, fins al dia [[2 de juliol]] de [[1490]] en que fallirà victima de la [[pesta]].
* 1619 Don Antonio Pimentel, Marqués de Tabara, jura son càrrec com a Virrei de Valéncia. Fon tan aplaudit en son govern i estimat per tots, que el rei ordenà que continuara en el càrrec fins a 1625.
+
* [[1619]]: Don Antonio Pimentel, [[Marqués]] de Tabara, jura son càrrec com a [[Virrei de Valéncia]]. Fon tan aplaudit en son govern i estimat per tots, que el rei ordenà que continuara en el càrrec fins a l'any [[1625]].
  
 
== Naiximents ==
 
== Naiximents ==

Última revisió del 12:12 15 nov 2025

<< Març 2025 >>
dl dt dc dj dv ds dg
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Tots els dies

Acontenyiments[editar | editar còdic]

  • 1339: El Consell no permet que els veïns facen obres en els valls nous, murs, torres i portals, fins que el bisbe, clero, cavallers, i rics hòmens contribuïxquen a les mateixes, segons se'ls obliga en el Furs.
  • 1446: Donya Leonor Manuel de Villena, que adoptarà el nom de sor Isabel de Villena, professa en el real convent de Clarises Franciscanes de la Santissima Trinitat de Valéncia, del qual serà Abadesa dèsset anys més tart, fins al dia 2 de juliol de 1490 en la que fallirà victima de la pesta.
  • 1474: Donya Leonor Manuel de Villena, que adoptarà el nom de Sor Isabel de Villena, professa en el real convent de Clarises Franciscanes de la Santísima Trinitat de Valéncia, del qual será Abadesa dèsset anys més tart, fins al dia 2 de juliol de 1490 en que fallirà victima de la pesta.
  • 1619: Don Antonio Pimentel, Marqués de Tabara, jura son càrrec com a Virrei de Valéncia. Fon tan aplaudit en son govern i estimat per tots, que el rei ordenà que continuara en el càrrec fins a l'any 1625.

Naiximents[editar | editar còdic]


Decesos[editar | editar còdic]


Festes[editar | editar còdic]


Santoral catòlic[editar | editar còdic]

  • L'Anunciació del Senyor
  • Sts. Isaac i Humbert

Vore també[editar | editar còdic]


Giner | Febrer | Març | Abril | Maig | Juny | Juliol | Agost | Setembre | Octubre | Novembre | Decembre


Bibliografia[editar | editar còdic]