Diferència entre les revisions de "Química dels materials"

Pàgina nova, en el contingut: «La '''química dels materials''' és la part de la química que cerca entendre les relacions entre la disposició dels àtoms, ions, o molècules dels mate...».
 
mSense resum d'edició
Llínea 2: Llínea 2:


==Història==
==Història==
Encara que la química de materials és relativament nova en els currículums universitaris, sempre ha estat una part important en la química. La utilisació de materials de pedra data del [[paleolític]] i després del [[neolític]]. En el [[calcolític]] s'utilisaren per primera vegada els [[metal]]s (primer el coure). A l'edat de ferro (1000 a 1950 a.C) el [[ferro]], que és més abundant, va substituir el coure i l'[[acer]] va ser descobert pels [[hitites]] cap a 1.400 aC La metalúrgia i les aleacions eren pràctiques empíriques i no va ser fins als segles XVIII i XIX de la nostra era quan els científics van començar a comprendre perqué els diversos procediments eren efectius.
Encara que la química de materials és relativament nova en els currículums universitaris, sempre ha segut una part important en la química. La utilisació de materials de pedra data del [[paleolític]] i després del [[neolític]]. En el [[calcolític]] s'utilisaren per primera vegada els [[metal]]s (primer el [[coure]]). En l'[[edat de ferro]] (1000 a 1950 a.C) el [[ferro]], que és més abundant, va substituir el coure i l'[[acer]] va ser descobert pels [[hitites]] cap a 1.400 aC La metalúrgia i les aleacions eren pràctiques empíriques i no va ser fins als [[segle XVIII|segles XVIII]] i [[segle XIX|XIX]] de la nostra era quan els científics varen començar a comprendre perqué els diversos procediments eren efectius.


==Referències==
==Referències==
Llínea 9: Llínea 9:
{{Química}}
{{Química}}


[[Categoria:Química]]
[[Categoria:Branques de la química|Materials]]
[[Categoria:Branques de la química|Materials]]