Diferència entre les revisions de "Cantàbria romana"

Pàgina nova, en el contingut: «thumb|300px|[[Antiga Cantàbria|Cantàbria durant el periodo de les Guerres Càntabres. El mapa senyala les fronteres del te...»
 
mSense resum d'edició
Llínea 1: Llínea 1:
[[Archiu:Cantabria prerromana.svg|thumb|300px|[[Antiga Cantàbria|Cantàbria]] durant el periodo de les Guerres Càntabres. El mapa senyala les fronteres del territori càntabre en relació en la [[Cantàbria]] actual aixina com les distintes tribus que ho habitaven, els pobles veïns, ciutats i accidents geogràfics interpretats a partir de fonts clàssiques.]]
[[Archiu:Cantabria prerromana.svg|thumb|300px|[[Antiga Cantàbria|Cantàbria]] durant el periodo de les Guerres Càntabres. El mapa senyala les fronteres del territori càntabre en relació en la [[Cantàbria]] actual aixina com les distintes tribus que ho habitaven, els pobles veïns, ciutats i accidents geogràfics interpretats a partir de fonts clàssiques.]]


Desenrollada la conquista romana del territori càntabra entre els anys [[29 a. C.|29 a. C.]] i [[19 a. C.|19 a. C.]], els enfrontaments mantinguts per [[Roma]] contra els diversos pobles del Nort hispà (càntabres i asturs principalment) representaven la culminació de la llarga conquista de la [[Península Ibèrica]]. El control romà es mantindrà fins a començos del [[sigle V]], quan la incursió de pobles bàrbars en la península va favorir la recuperació de l'autonomia per part dels càntabres.
Desenrollada la conquista romana del territori càntabra entre els anys [[29 a. C.|29 a. C.]] i [[19 a. C.|19 a. C.]], els enfrontaments mantinguts per [[Roma]] contra els diversos pobles del Nort hispà (càntabres i asturs principalment) representaven la culminació de la llarga conquista de la [[Península Ibèrica]]. El control romà es mantindrà fins a començos del [[sigle V]], quan l'incursió de pobles bàrbars en la península va favorir la recuperació de l'autonomia per part dels càntabres.


Despuix de la culminació de la conquista, [[Roma antiga|Roma]] portarà a terme una organisació administrativa del territori dels càntabres el fi dels quals està orientat a la seua explotació econòmica. Aixina s'inicia un política de construcció d'infraestructures que permeten activar l'explotació i el comerç fonamentalment dels recursos miners que albergava el seu subsol: fonamentalment sal, plom i ferro.
Despuix de la culminació de la conquista, [[Roma antiga|Roma]] portarà a terme una organisació administrativa del territori dels càntabres el fi dels quals està orientat a la seua explotació econòmica. Aixina s'inicia una política de construcció d'infraestructures que permeten activar l'explotació i el comerç fonamentalment dels recursos miners que albergava el seu subsol: fonamentalment [[sal]], [[plom]] i [[ferro]].


== Bibliografia ==
== Bibliografia ==