Diferència entre les revisions de "Taula de Lletres Valencianes"

m Text reemplaça - 'Categoria:Lliteratura Valenciana' a 'Categoria:Lliteratura valenciana'
m Text reemplaça - ' van ' a ' varen '
Llínea 3: Llínea 3:
Fon el primer impuls sério de crear una nova lliteratura valenciana de qualitat des d'una òptica valenciana, i va donar veu a la gran majoria d'escritors valencians dels [[anys 1930]]. Va mantindre una bona relació en la [[Societat Castellonenca de Cultura]].  
Fon el primer impuls sério de crear una nova lliteratura valenciana de qualitat des d'una òptica valenciana, i va donar veu a la gran majoria d'escritors valencians dels [[anys 1930]]. Va mantindre una bona relació en la [[Societat Castellonenca de Cultura]].  


Es va fer eco del debat de l'época sobre l'ortografia del [[idioma valencià|valencià]] que feya falta utilisar. En juliol de [[1930]] va publicar el manifest ''als escritors valencians i a les publicacions valencianes'' (en espanyol, '' als escriptors valencians i a les publicacions valencianes'') que va impulsar l'acort conegut com [[Normes de Castelló]] de [[1932]]. També es va fer eco de les activitats de [[Acció Cultural Valenciana]] i va impulsar la creació de l'editorial ''l'Estel''. Va deixar de publicar-se a finals de la [[guerra civil espanyola]], en 1939. En total es van editar 38 números.
Es va fer eco del debat de l'época sobre l'ortografia del [[idioma valencià|valencià]] que feya falta utilisar. En juliol de [[1930]] va publicar el manifest ''als escritors valencians i a les publicacions valencianes'' (en espanyol, '' als escriptors valencians i a les publicacions valencianes'') que va impulsar l'acort conegut com [[Normes de Castelló]] de [[1932]]. També es va fer eco de les activitats de [[Acció Cultural Valenciana]] i va impulsar la creació de l'editorial ''l'Estel''. Va deixar de publicar-se a finals de la [[guerra civil espanyola]], en 1939. En total es varen editar 38 números.


==Referencies==
==Referencies==