Cucala (pardal)

Revisió de 18:18 29 gin 2025 per Xavier (Discussió | contribucions) (Pàgina nova, en el contingut: «La '''cucala''' o '''cornella''', en castellà ''corneja'', també se li denomina '''corp''' pero la cucala es diferència del corp pel seu tamany i per tin…»)
(difs.) ← Revisió anterior | Revisió actual (difs.) | Revisió següent → (difs.)

La cucala o cornella, en castellà corneja, també se li denomina corp pero la cucala es diferència del corp pel seu tamany i per tindre les ales més curtes i redondejades. És negra en plomes de reflexos metàlics al coll i esquena, en el bec encorbat i de color negre.

La cucala és un au de la família dels còrvits, és una espècie d'au paseriforme de la família Corvidae.

Se la confon a voltes en el corp gran (Corvus corax), encara que este és de major tamany i de poblacions menys numeroses. La cucala negra posseïx un cap ample i aplanat, un cos negre lluent i un plomall molt dens.

El seu niu, que construïx en arbres o abruixells, està compost de pals i és més llauger que el de la gralla. Posa de quatre a sis ous de color verdenc en esguits​ en una niuada, de març a juliol.

S'alimenta d'invertebrats, ous i grans del sol; en freqüència, s'agrupa en sorrats en prats en femta o en camps recent collits.

Viu en l'oest i sur d'Europa i Àsia.

Espècies