Hemeroteca

De L'Enciclopèdia, la wikipedia en valencià
Revisió de 11:14 15 feb 2025 per Xavier (Discussió | contribucions) (Pàgina nova, en el contingut: «Una '''hemeroteca''' (Compost del grec ''ἡμέρα'', dia i ''θήκη'', estoig, lliteralment vol dir estoig del dia o de diaris), segons el Diccionari Gen…»)
(difs.) ← Revisió anterior | Revisió actual (difs.) | Revisió següent → (difs.)
Anar a la navegació Anar a la busca

Una hemeroteca (Compost del grec ἡμέρα, dia i θήκη, estoig, lliteralment vol dir estoig del dia o de diaris), segons el Diccionari General de la Llengua Valenciana de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV), és un lloc a on s'almagasenen publicacions periòdiques com diaris o revistes.

L'hemeroteca és un edifici, sala, o pàgina web a on s'almagasenen, ordenen, conserven i classifiquen diaris, revistes i atres publicacions periòdiques de prensa escrita; archivats per a la seua consulta. També es referix a la colecció o conjunt de diaris, revistes i atres publicacions periodístiques en un document específic.

Per lo general correspon a una secció d'una biblioteca, pero també són les coleccions o fondos dels propis mijos que els editen.

Etimologia

El terme hemeroteca ve del francés hémérothèque, que a la seua volta prové del grec hemera (Ἡμέρα), dia, i theke (θήκη), caixa o depòsit, que es referix al conjunt de senyes i revistes guardats.

Hemeroteques

Citem algunes hemeroteques en Espanya:

Enllaços externs