Certificat d'Aptitut Pedagògica (Espanya)
El Certificat d'Aptitut Pedagògica (CAP) era el requisit indispensable en Espanya per a que els llicenciats, ingeniers, arquitectes o equivalents pogueren eixercir l'ensenyança secundària segons la llei orgànica 1/1990 de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu (LOGSE). També se sol denominar CAP al Curs d'Aptitut (o Adaptació) Pedagògica que conduïx a la seua obtenció.
La base normativa es troba en la Llei General d'Educació de 1970 i en l'Orde Ministerial de 8 de juliol de 1971.
Segons el Real Decret de 4 de juny de 1993, no és necessari cursar-ho per a l'ingrés en les especialitats de tecnologia, sicologia i pedagogia i formació empresarial, ni tampoc en cap de les corresponents al Cos de Professors Tècnics de Formació Professional. És dir, els diplomats o ingeniers tècnics (ademés dels llicenciats) que poden optar a les places de professor de dites àrees no estan obligats a cursar-ho.
El curs 2009/2010 fon el primer en el qual no es va impartir el CAP. En el seu lloc es va implementar un Màster específic per ad este fi, per l'entrada en vigor de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), conegut com a Pla Bolonya. Eixe Màster és el nomenat Màster en formació del professorat d'educació secundària obligatòria, bachillerat, formació professional i ensenyança d'idiomes. El CAP seguix sent vàlit. Tant CAP com el Màster són considerats per igual en les oposicions a secundària i capaciten a on siga precisa en ser formació de postgrau.
Referències[editar | editar còdic]
- Menárguez, Ana Torres (22 de enero de 2018). «Una normativa deja en el paro a profesores de la privada». El País. ISSN 1134-6582