Canvis

Anar a la navegació Anar a la busca
3085 bytes afegits ,  16:01 5 oct 2016
Pàgina nova, en el contingut: «{{atres usos|Celler}} thumb|Barrils de vi en un celler de [[La Rioja (Espanya)|La Rioja.]] Archiu:Oxford - Jesus Colle...»
{{atres usos|Celler}}
[[Archiu:Wine barrels in La Rioja.jpg|thumb|Barrils de vi en un celler de [[La Rioja (Espanya)|La Rioja]].]]
[[Archiu:Oxford - Jesus College - 0531.jpg|thumb|Celler en Jesus College, Oxford.]]

Una '''bodega''' en [[vitivinicultura]], és una construcció, edifici o lloc subterràneu que el seu objectiu està destinat a la producció i almagasenament del [[vi]].

== Estructura productiva ==
[[Archiu:Sherry cellar, Solera system 2, 2003.jpg|thumb|left|Celler de [[jerez (vi)|jerez]].]]
[[Archiu:Celler Granbazan.jpg|thumb|Celler de vi albarinyo en les Ries Baixas.]]

Les grans bodegues solen posseir depòsits d'important tamany, #a on s'almagasena i es deixa *añejar el producte en [[barril|tonells]] i [[barrica|barriques]]. Les característiques d'estos (materials d'els que està fet, ventilació, humitat, etc) incidiran en gran mesura en el vi resultants.

Ademés, les grans bodegues solen dispondre de laboratoris encarregats d'inspeccionar la calitat del vi, i cintes d'embotellament i [[Etiquetage obligatori|etiquetage]].

Les bodegues més actuals es construïxen en criteris de gravetat, de manera que el raïm entre en el celler en la part més alta, i el producte de les successives fases d'elaboració va descendint, fins a la guarda en botella, que se situaria en la part més baixa del celler.

Hi ha una enorme riquea en l'arquitectura de bodegues, que són reflex de diferents formes orogràfiques, pero també de modes, formes d'entendre el vi, o riquea aplicada a l'edificació de les mateixes.

== Atenció al client ==
Moltes tenen ademés, sales de tast i degustació per a possibilitar que el client prove el producte que desija obtindre. I quan ho prova des del seu domicili o en el restaurant, els cellers estan començant a amprar els mijos socials com a element de conexió en els seus clients.<ref>[http://www.gpn6.com/2012/04/funciones-de-atencion-al-cliente-en-bodegas/ Atención al cliente en Bodegas]</ref>


Recentment està prenent auge el [[turisme enològic]], el qual destaca per la combinació de factors com la cultura, la gastronomia, l'oci i el vi.

== Vinyes ==

Les [[raïm]]s que s'utilisen com a matèria primera, poden ser de [[vinyes]] trets del celler o poden ser comprades des d'atres possessions. No és necessari que estos establiments es troben de forma adjacent a les plantacions de [[vinya]]és, ya que els fruts poden ser traslladats d'un lloc a un atre.

== Atres usos ==
[[Archiu:Bodega Jamon BEHER Bernardo Hernandez Guijuelo Salamanca.jpg|Celler de [[curació]] de cuixots en les instalacions de [[BEHER]] en [[Guijuelo]] ([[Espanya]]).]]

=== Curació de cuixots ===
Instalacions molt similars són també usades per a la curació dels [[*jamon]]és, degut a que també necessiten [[temperatura]]s baixes i constants.



== Enllaços externs ==
[http://www.maridarte.com/bodegas/guia-bodegas Guía de bodegas española]
[http://www.santacecilia.es Bodega Santa Cecilia Madrid]

== Referències ==
{{listaref}}

[[Categoria:Cellers]]
[[Categoria:Vi]]

{{Traduït de|es|Bodega (vitivinicultura)}}
Usuari anónim

Menú de navegació