Canvis

1214 bytes afegits ,  09:33 18 jul 2018
Pàgina nova, en el contingut: «La '''K''', '''k''' en minúscula, és l'undècima lletra de l'alfabet valencià i l'octava de les consonants. El seu nom és '''ca'''. En valenci...»
La '''K''', '''k''' en minúscula, és l'undècima [[lletra]] de l'[[alfabet valencià]] i l'octava de les [[consonant]]s. El seu nom és '''ca'''. En [[valencià]] a soles se gasta en paraules d'orige estranger, sobretot en paraules [[Idioma anglés|angleses]], [[Idioma alemà|alemanes]] i romanisacions d'atres llengües. Antigament ya els romans l'usaven només per a paraules d'orige grec i en l'edat mija per a senyalar abreviatures d'esta mateixa llengua. En valencià representa l'[[oclusiva velar sorda]] de l'[[alfabet fonètic internacional]] (igual que la [[ce]] i el dígraf [[Qu (dígraf)|qu]] en '''''c'''adira'' o ''tan'''qu'''es'').

== Fonètica ==
En valencià representa l'[[oclusiva velar sorda]] de l'[[alfabet fonètic internacional]] (exactament igual que la [[ce]] i el dígraf [[Qu (dígraf)|qu]] en '''''c'''adira'' o ''tan'''qu'''es'').
== Ortografia==
=== S'escriu ca ===
* Només s’escriu en paraules d’orige estranger o tècniques: Kant, krausisme.

== Vore també==
* [[Alfabet valencià]]
* [[Dígraf]]

== Referències ==
{{referències}}

[[Categoria:Llingüística]]
[[Categoria:Valencià]]
[[Categoria:Gramàtica del valencià]]
[[Categoria:Lletres de l'alfabet valencià]]
1492

edicions