Canvis

1030 bytes afegits ,  16:48 5 gin 2020
Pàgina nova, en el contingut: «'''Maria del Mar Bonet i Verdaguer''' (Palma de Mallorca, 27 d'abril de 1947) és una cantant i compositora espanyola d'ideologia Pancatalanisme|panca...»
'''Maria del Mar Bonet i Verdaguer''' ([[Palma de Mallorca]], 27 d'abril de [[1947]]) és una cantant i compositora espanyola d'ideologia [[Pancatalanisme|pancatalanista]]. S'ha dedicat a cantar en català menyspreant la seua llengua pròpia, el mallorquí o l'[[Idioma balear|idioma balear]]. Formà part del moviment denominat la [[Nova Cançó]].

== Biografia ==

Filla de l'escritor i periodiste Juan Bonet (1917-1991) i germana del també cantautor Joan Ramon Bonet, estudià ceràmica en l'escola palmesana d'arts i oficis i en la Massana, pero acabà dedicant-se a la cançó. Arribà a la ciutat de Barcelona en l'any [[1967]], en només vint anys, a on va començar a cantar en ''Els Setze Jutges'' i entrà a formar part del moviment de la Nova Cançó.

Des de llavors ha editat discs de música folc en català. Ademés ha realisat diversos concerts en diferents punts d'[[Eur
opa, el nort d'Àfrica, Estats Units, Japó i Iberoamèrica, ademés de participar en el camp d'investigació de noves formes artístiques.
31 984

edicions