Canvis

1078 bytes afegits ,  17:51 29 maig 2020
Pàgina nova, en el contingut: «L''''aixarop''' o '''xarop''' (De l'àrap sarab, vi o aixarop.), en castellà ''jarabe'', és una beguda que es fa bollint aigua en molt de sucre fins que quede…»
L''''aixarop''' o '''xarop''' (De l'àrap sarab, vi o aixarop.), en castellà ''jarabe'', és una beguda que es fa bollint aigua en molt de sucre fins que quede espessa, a la que s'afigen substàncies medicinals o refrescants.

Els aixarops s'usen des de fa molt de temps i abans de descobrir-se el sucre, es preparaven en [[mel]]. Els líquits que habitualment integren l'aixarop són l'aigua destilada, solucions, extractives, sucs, i uns atres.

La seua utilisació es va generalisar àmpliament perque emmaixqueren el sabor desagradable dels fàrmacs i es conserven durant més temps.

El [[Diccionari General de la Llengua Valenciana]] de la [[Real Acadèmia de Cultura Valenciana]] (RACV), també comenta que la paraula aixarop, per extensió, té el significat de qualsevol beguda excessivament dolça.

== Enllaços externs ==

* [https://diccionari.llenguavalenciana.com/entries/search?t=aixarop Aixarop - [[Diccionari General de la Llengua Valenciana]] - [[Real Acadèmia de Cultura Valenciana]] (RACV)]
* [https://es.wikipedia.org/wiki/Jarabe Aixarop en Wikipedia]
31 911

edicions